سوپرکار الکتریکی گک AS9 یک اتومبیل خاص

  • خودرو
  • یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ ۱۳:۲۲
    کد خبر :900855

شرکت چینی گک موتورز در سال ۲۰۲۲ یک سوپرکار تمام الکتریکی را با برند آیون عرضه خواهد کرد. این خودرو در زمان ۱.۹ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد. خودروی موردبحث که ظاهراً با نام AS9 شناخته می‌شود توسط فنگ ژینگیا رئیس گک موتورز تائید شده است.

«بازتاب»تیزر رسمی این خودرو نیز نشان دهنده هویت سوپرکارهای کم ارتفاع، پیشرانه وسط و مطرح دنیا بوده است. از جمله ویژگی‌های AS9 می‌توان به گلگیرهای عضلانی و پروفایل برجسته با خطوطی اشاره کرد که ما را به یاد فراری SF90 استراداله می‌اندازند. طراحی این سوپرکار شبیه نسخه تکامل یافته گک ان پالس کانسپت معرفی شده در نمایشگاه پکن ۲۰۲۰ از آب درآمده است هرچند AS9 دارای سقف متفاوتی است. زبان طراحی سوپرکار جدید گک با نام انرژی برداری شناخته می‌شود و ظاهراً این سوپرکار نیز رقیب مستقیم تسلا رودستر جدید خواهد بود.

خودروی الهام‌بخش گک به دیگر محصولات آیون شامل سه شاسی‌بلند Y، LX پلاس و V پلاس و همچنین دو سدان S و S پلاس خواهد پیوست.  قوی‌ترین محصول درحال تولید این برند آیون LX پلاس است که از دو پیشرانه الکتریکی استفاده می‌کند و قدرت ترکیبی ۷۲۵ اسب بخاری دارد. این شاسی‌بلند بدون آلایندگی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند. ما حدس می‌زنیم مهندسان بتوانند در سوپرکار جدیدشان با کاهش وزن و بدنه‌ای آئرودینامیک عملکرد بهتری را بر جای بگذارند.

بر اساس خبرهای منتشر شده، سوپرکار جدید گک قیمت حدود ۱ میلیون یوان معادل ۱۵۷۱۷۰ دلاری خواهد داشت و اولین نمونه‌های آن اواخر امسال یا اوایل سال ۲۰۲۳ به دست مشتریان خواهد رسید. این خودرو در برابر محصولاتی همچون ریمک نورا (۲.۴ میلیون دلار) و لوتوس اوایا (۲.۷۵ میلیون دلار) قیمت بسیار ارزان‌تری دارد هرچند خودروهای یاد شده به تعداد محدود تولید می‌شوند و بیشتر به عنوان یک هایپرکار مطرح هستند. سریع‌ترین محصول تاریخ گک همچنین ارزان‌تر از تسلا رودستر جدید است و پرفورمنس مشابهی دارد. سؤال این است که آیا شما یک سوپرکار چینی نسبتاً ارزان‌قیمت را به دیگر خودروهای مطرح ترجیح می‌دهید یا خیر؟

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید