سونی و هوندا برای ساخت اتومبیل الکتریکی همکاری می کنند

  • خودرو
  • شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ۲۲:۴۶
    کد خبر :893116

سونی در نمایشگاه CES 2022 از دومین طرح مفهومی خودرو الکتریکی خود با نام Vision-S 02 رونمایی کرد. اما سونی تمامی فناوری‌های لازم برای ساخت کامل یک خودرو الکتریکی را در اختیار ندارد. به همین خاطر این شرکت به سراغ شرکت هم‌وطن خود هوندا رفته تا با یکدیگر خط تولید خودرو الکتریکی را آغاز کنند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_گفته می شود سونی و هوندا یک شرکت جدید را در سال ۲۰۲۲ تأسیس خواهند کرد و اولین خودرو این شرکت تا سال ۲۰۲۵ وارد بازار خواهد شد. هوندا در این میان وظیفه فراهم کردن زیرساخت‌ها و خط تولید ساخت را برعهده داشته و سونی روی پلتفرم و بخش نرم‌افزاری خودرو کار می‌کند. شرکت حاصل از همکاری این دو نیز روی برنامه‌ریزی، توسعه، طراحی و فروش خودروهای الکتریکی متمرکز خواهد بود.

کنیچیرو یوشیدا مدیرعامل سونی درباره این همکاری می‌گوید از طریق همکاری با هوندا، که تجربه و دستاوردهای جهانی فراوانی در صنعت خودروسازی در طول سالیان طولانی به دست آورده و پیشرفت‌های انقلابی در این زمینه داشته است، این شرکت قصد دارد خودروهایی را با تمرکز روی امنیت، سرگرمی و انطباق‌پذیری روانه بازار کند. مدیرعامل هوندا توشیهیرو میبه نیز می‌گوید شرکت جدیدی که از این همکاری حاصل خواهد شد، پرچم‌دار نوآوری و گسترش فناوری خودرو در جهان خواهد بود.

هنوز برای این‌که سونی و هوندا را رقیب تسلا بدانیم کمی زود است. مزیت اصلی تسلا در حال حاضر نسبت به رقبای آلمانی مثل مرسدس بنز، شبکه گسترده سوپرشارژ و البته نرم‌افزار کم‌نظیر خودروهای این شرکت است. به این ترتیب می‌توان با اطمینان گفت سونی و هوندا برای موفقیت نیاز دارند روی این دو موضوع تمرکز ویژه‌ای داشته باشند؛ خصوصاً اگر قصد ورود به بازار رقابتی آمریکا را دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید