سونی اکسپریا ۱۰ مارک ۳ احتمالا اولین گوشی 5G میان‌رده سونی خواهد بود

    کد خبر :762837

اولین گوشی میان‌رده 5G سونی به ‌احتمال زیاد اکسپریا ۱۰ مارک ۳ خواهد بود که به تراشه اسنپدراگون ۶۹۰ مجهز شده است.

سونی قصد دارد گوشی‌های میان‌رده خود را به قابلیت 5G مجهز کند. بر اساس شایعات، گوشی میان‌رده این شرکت به ‌احتمال زیاد اکسپریا ۱۰ مارک ۳ خواهد بود که به تراشه اسنپدراگون ۶۹۰ مجهز شده است.

به‌ نظر می‌رسد سونی ساخت اکسپریا ۱۰ مارک ۲ پلاس را متوقف کرده است؛ این گوشی قرار بود با تراشه اسنپدراگون ۷۲۰ راهی بازار شود. سونی تمرکز خود را روی 5G گذاشته است و به همین دلیل مدل پلاس راهی بازار نشد و به‌جای آن اکسپریا ۱۰ مارک ۳ که از 5G پشتیبانی می‌کند، در سال ۲۰۲۱ راهی بازار خواهد شد.

اخبری که امروز منتشر شد، به ساخت دو گوشی جدید از طرف سونی اشاره دارد؛ یکی با تراشه اسنپدراگون ۶۹۰ راهی بازار می‌شود و دیگری از تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ استفاده می‌کند که به ‌احتمال زیاد، گوشی پرچم‌دار این شرکت با نام اکسپریا ۱ خواهد بود. این احتمال هم وجود دارد که گوشی اکسپریا ۵ جدید در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ راهی بازار شود.

گوشی اکسپریا ۱۰ مارک ۳ به تراشه اسنپدراگون ۶۹۰ مجهز شده که اندکی از تراشه اسنپدراگون 750G ضعیف‌تر است. اسنپدراگون ۶۹۰ با معماری ۸ نانومتری ساخته شده و از دو هسته Cortex-A77 و شش هسته Cortex-A55 بهره می‌برد. پردازنده گرافیکی این تراشه Adreno 619L خواهد بود که از صفحه‌نمایش با وضوح تصویر +1080 و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند؛ این تراشه از مودم X51 پشتیبانی می‌کند.

مدل فعلی اکسپریا ۱۰، بهمن‌ماه سال گذشته معرفی شد. سونی در آن زمان یک گوشی پرچم‌دار و چهار گوشی رده‌پایین معرفی کرد. حالا به این موضوع اشاره شده است که سونی قصد دارد در جدیدترین گوشی‌های رده‌پایین خود از تراشه Helio-P35 استفاده کند.

به گزارش زومیت، بر اساس شایعات، اکسپریا ۱ مارک ۳ بیشتر از چهار دوبین خواهد داشت؛ سونی تا قبل از این از سه دوربین استفاده می‌کرد. گوشی‌های جدید سونی به‌احتمال زیاد چند ماه دیگر معرفی می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید