«سونامی» خطرناکی با انتشار همزمان دلتا و اُمیکرون ایجاد می‌شود

    کد خبر :874911
«سونامی» خطرناکی با انتشار همزمان دلتا و اُمیکرون ایجاد می‌شود

تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه انتشار همزمان سویه‌های دلتا و اُمیکرون کروناویروس باعث ایجاد «سونامی» خطرناکی از موارد کووید-۱۹ در جهان شده است.

این سخنان رئیس سازمان جهانی بهداشت در هنگامی گفته می‌شود، رکورد شمار روزانه موارد گزارش‌شده عفونت در آمریکا و کشورهایی در سراسر اروپا باز هم شکسته شده است.

فرانسه روز چهارشنبه ۲۰۸۰۰۰ مورد عفونت در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرد و رکورد روز سه‌شنبه را با ۱۸۰۰۰۰ مورد شکست.

اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه گفت: «این آمار در ۲۴ ساعت گذشته به این معنی است که هر دو ثانیه یک نفر فرانسه آزمایش مثبت کرونا پیدا می‌کند. ما هیچگاه چنین موقعیتی را تجربه نکرده‌ایم». او این افزایش بیسابقه را «سرگیجه‌آور» خواند.

او گفت موقعیت در بیمارستان‌ها فرانسه از قبل هم به علت انتشار سویه‌ی دلتا نگران‌کننده بود. او افزود که گرچه اثر «موج عظیم» شیوع اُمیکرون بر نظام مراقبت بهداشتی هنوز خود را نشان نداده است، اما این نهایتا به طور گریزناپذیری این چنین خواهد شد.

انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، دانمارک و یونان نیز این هفته شمار بی‌سابقه موارد کرونا را گزارش کردند و در آن سوی اقیانوس اطلس در آمریکا نیز میانگین هفت‌روزه موارد جدید روزانه در روز سه‌شنبه از ۲۶۷۰۰۰ گذشت که ۵۹ درصد موارد مربوط به اُمیکرون هستند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت می‌گوید انتشار همزمان سویه‌های دلتا و اُمیکرون موج هشداردهنده‌ای از عفونت‌ها را ایجاد می‌کند که می‌تواند به افزایش شمار بستری‌شدن‌ها و مرگ‌ها بینجامد.

تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه گفت که «بسیار نگران است که انتشار اُمیکرون به طور همزمان با دلتا دارد به یک سونامی از موارد عفونت می‌انجامد.» سازمان جهانی بهداشت گفته است که اُمیکرون خطر «بسیار بالایی» دارد و می‌تواند باعث از پا درآوردن نظام‌های‌های مراقبت بهداشتی در کشورها شود.

گرچه بررسی‌ها در انگلیس، آفریقای جنوبی و دانمارک نشان می‌دهند که اُمیکرون نسبت به سویه‌های قبلی کمتر کشنده است، اما شمار عظیمی افرادی که دارند آزمایش مثبت پیدا می‌کنند، به معنای آن است که در برخی از کشورها بیمارستان‌ها با پر شدن ظرفیت‌هایشان مواجه خواهند شد و کسب و کارها به علت مجبور شدن کارکنان مبتلاشده‌شان به قرنطینه کردن خودشان ممکن است نتوانند به فعالیتشان ادامه دهند.

انتشار سریع سویه‌ی جدید دولت‌ها را مجبور کرده است که تعادلی ظریف میان اعمال دوباره محدودیت‌ها برای محافظت از بیمارستان‌ها و در عین باز نگهداشتن اقتصادها و جوامع برقرار کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، اسپانیا روز چهارشنبه اعلام کرد دوره ایزوله کردن برای افراد با آزمای مثبت را از ۱۰ روز به هفت روز کاهش می‌دهد و ایتالیا اعلام کرد قصد دارد از سختگیری مقررات مربوط به ایزوله شدن افرادی را که در تماس با افراد آزمایش مثبت بوده‌اند، بکاهد و به افرادی که سه دوز واکسن زده‌اند و در تماس با افراد کرونا مثبت بوده‌اند، اجازه دهد خود را ایزوله نکنند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید