سوبارو Solterra شاسی بلند تمام الکتریکی معرفی شد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ ۲۳:۳۶
    کد خبر :860887

شرکت خودروسازی سوبارو امروز روز بزرگی را تجربه کرد و اولین خودروی الکتریکی خود را معرفی نمود. سوبارو Solterra یک SUV شهری بوده که در همکاری این شرکت با تویوتا طراحی شده و علی‌رغم تفاوت بسیار با دیگر خودروهای الکتریکی موجود در بازار، شباهت زیادی با Toyota bz4x دارد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_ این خودروی زیبا قرار است توسط سوبارو به بازارهای جهانی نیز عرضه شود، اما نسخه معرفی شده امروز آن تنها برای ژاپنی‌ها در دسترسی خواهد بود و نسخه جهانی آن هفته آینده و در نمایشگاه خودروی لس آنجلس برای علاقه‌مندان به نمایش در خواهد آمد. با این وجود میزان تفاوت‌های این دو نسخه به صورت مینی‌مال و حداقلی پیش‌بینی می‌شود.

 

خودروی الکتریکی سوبارو Solterra نیروی خود را از دو موتور الکتریکی مستقر روی هر محور می‌گیرد که هر کدام قادرند قدرتی معادل 107 اسب بخار ایجاد نمایند. این خودرو را تنها می‌توان در کانفیگ‌های دو محوره تهیه کرد و گفته می‌شود که کنترل آن با توجه به سیستم AWD X-Mode که برای حرکت روی سطوح ناهموار توسعه داده شده، آسان‌تر خواهد بود.

تامین انرژی موتورهای الکتریکی این خودرو بر عهده یک باتری 71.4 کیلووات‌ساعتی گذاشته شده که برد پیمایش 460 کیلومتری را برای این SUV ژاپنی فراهم می‌آورد. برای شارژ باتری این خودرو به میزان 80 درصد نیز تنها به نیم ساعت زمان نیاز داریم.

 

طراحی بدنه سوبارو Solterra شباهت زیادی با Toyota bz4x دارد با این تفاوت که در جلو پنجره‌ای آن با زبان طراحی تهاجمی و خاص سوبارو آذین شده است. چراغ‌های مه شکن گرد و طراحی خاص‌تر چراغ‌های عقب را باید از دیگر ویژگی‌های سولترا دانست. برای چرخ‌ها نیز می‌توان از بین گزینه‌های 18 یا 20 اینچی انتخاب کرد.

در داخل خودرو نیز سیستم سرگرمی اطلاعات نسبت بزرگی در نظر گرفته شده و دوخت متفاوت صندلی‌ها و لوگوهای متعدد سوبارو را باید تفاوت آن با محصول تویوتا دانست. این SUV الکتریکی 2020 کیلوگرمی از میانه سال 2022 به بازار جهانی راه خواهد یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید