سوالات آیین نامه رانندگی تمرینی برای آزمون آیین نامه !

    کد خبر :960787

در این مقاله می خواهیم در مورد سوالات آیین نامه صحبت کنیم اما باید در ابتدا این مورد را حتما بدانید که اگر می خواهید در آزمون آیین نامه رانندگی قبول شوید تقریبا هیچ منبعی نمی تواند باعث قبولی 100% شما شود و شما باید بعد از خواندن کتاب آیین نامه رانندگی از سوالات و تست های آیین نامه رانندگی تمرینی استفاده کنید پس اگر نمی دانید آزمون آیین نامه رانندگی چیست اما و یا در آموزشگاه رانندگی ثبت نام کرده اید اما می خواهید منبعی داشته باشید که به خوبی تمرین کنید این مقاله برای شما نوشته شده است پس با ما همراه باشید …

مراحل ثبت نام در آموزشگاه رانندگی چیست ؟

در این بخش می خواهیم برای شما مراحل ثبت نام در آموزشگاه رانندگی را بررسی کنیم پس در صورتی که هنوز در آموزشگاه رانندگی ثبت نام نکرده اید این بخش را از دست ندهید . اما مراحل ثبت نام به شرح زیر است :

1.داشتن 18 سال سن تمام

2.مراجعه حضوری به آموزشگاه رانندگی

3.تاییدیه چشم پزشک

4.تاییدیه آزمایشگاه خون

5.پرداخت هزینه های آموزشگاهی

6.خرید کتاب آیین نامه رانندگی

7.قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی

8.شرکت در کلاس های عملی

9.قبولی در آزمون عملی رانندگی

10.مراجعه حضوری به آموزشگاه رانندگی

اما بیایید موارد رو به صورت کلی با هم بررسی کنیم . در مورد اول شما باید 18 سال سن داشته باشید در این صورت است که می توانید در آموزشگاه رانندگی ثبت نام کنید . طبق این تعریف شما باید 18 سال و 1 روزتان باشد تا بتوانید در آموزشگاه رانندگی حضور بیابید . مورد دوم حضور در آموزشگاه است . در این حالت شما باید با داشتن 8 قطعه عکس 4 *3 در آموزشگاه رانندگی حضور داشته باشید که در این صورت پرونده شما تشیل می شود .

تاییدیه چشم پزشکی . وقتی پرونده شما تشیل شد شما باید به چشم پزشک آموزشگاه مراجعه کنید تا شما را با عینک و یا بدون آن تایید کند در این صورت عکس های شما باید یا با عینک و یا بدون آن باشد و یا حتی باید عینک خریداری کنید و با عینک عکس گرفته و سپس به آموزشگاه رانندگی بروید .

تاییدیه آزمایش خون . در این مرحله شما باید از آزمایشگاه خون گروه خونی خود را دریافت کرده و به آموزشگاه بدهید در این صورت شاید بپرسید آزمایش گروه خونی برای چیست ؟ اما شاید مهم ترین مورد در گواهینامه رانندگی شما باشد . زیرا ممکن است در تصادفی نیاز باشد به شما خون داده شود که در این صورت از روی گواهینامه رانندگی شما به سرعت گروه خونی شما را تشخیص می دهند .

مرحله بعدی هزینه گواهینامه رانندگی هست که در این صورت شما باید حتما هزینه های مربوطه را بپردازید که البته در رسانه گواهیران به صورت ماهانه آپدیت می شود اما در هر صورت هزنینه های گواهینامه حدودا 2.500.000 تومان در دی ماه 1401 می شود . خب می رسیم به سراغ مراحل میانی که در این بین شما باید کتاب آیین نامه رانندگی را خریداری کنید در این صورت است که باید هزینه ای در حدود 20 هزار تومان بپردزاید . البت شاید بپرسید کتاب آیین نامه رانندگی برای چیست ؟ شما وقتی ثبت نام کردید باید در کلاس های آموزش تئوری قوانین رانندگی حدودا 8 جلسه حضور داشته باشید که در این کلاس یک افسر بازنشسته راهنمایی و رانندگی حضور می یابد و به شما قوانین رانندگی و تئوری تابلو ها و یا حتی موارد فنی را هم آموزش می دهد و شما باید حتما کتاب آیین نامه رانندگی داشته باشید …

اما کتاب فقط برای کلاس نیست و شما باید برای آزمون آیین نامه رانندگی حتما کتاب آیین نامه رانندگی را با دقت بخوانید و در اینجاست که به شما پیشنهاد می دهیم حتما از سوالات آیین نامه سایت گواهیران برای تمرین استفاده کنید البته بعد از خواندن کتاب در این صورت است که در این آزمون قبول می شوید .

قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی !

برای قبولی در این آزمون شما باید حتما کتاب رانندگی را بخوانید و همانطور که در بند بالاتر گفته شد می توانید از سوالات آیین نامه رانندگی رسانه گواهیران استفاده کنید در این صورت است که به راحتی قبول می شوید اما باید بدانید این آزمون بسیار سخت است و شما باید حتما سوالات زیادی را تمرین کرده باشید در این صورت است که قبول می شوید حالا بیایید به بررسی این آزمون بپردازیم .

این آزمون درست زمانی شروع می شود که شما کلاس های آیین نامه رانندگی تئوری تان را پاس کرده باشید در این صورت از آموزشگاه یک زمان برای آزمون آیین نامه رانندگی دریافت می کنید سپس سوالات آیین نامه رانندگی را با دقت بسیار می خوانید و برای آزمون آیین نامه آماده می شوید در این صورت است که باید 30 سوال تستی را در 20 دقیقه پاسخ دهید البته باید در نظر داشته باشید که اگر شما تا 4 سوال هم اشتباه پاسخ دهید باز هم قبول هستید در غیر این صورت مردود می شوید .

و البته در این شرایط باید هفته بعد مجددا به آموزشگاه رانندگی مراجعه کنید تا بتوانید در آزمون آیین نامه به صورت مجدد شرکت کنید .

شرکت در کلاس های عملی رانندگی !

بعد از این که سوالات آیین نامه را خواندید و در آزمون آیین نامه رانندگی تئوری قبول شدید وقت آن است که به سراغ رانندگی واقعی بروید در این صورت از سمت آموزشگاه رانندگی برای شما مربی در نظر گرفته می شود و شما باید با استفاده از این مربی رانندگی را در 10 جلسه بیاموزید البته یادتان باشد رانندگی با ماشین های دنده ای صورت می گیرد و شما باید برای این که رانندگی خوبی داشته باشید حتما در این جلسات شرکت کنید اما این رانندگی با رانندگی در خیابان ها فرق دارد و شما باید اصولی ترین نوع رانندگی را بیاموزید .

یعنی در صورتی که شما راننده باشید باید بتوانید به صورت اصولی رانندگی کردن را بیاموزید و بسیار ساده است اما در اگر به درستی تمرین نکنید ممکن است در آزمون عملی رانندگی مردود شوید که در مرحله بعدی برای شما توضیح می دهیم . خب بیایید به بررسی مرحله بعدی بپردازیم …

آزمون عملی رانندگی !

دوستان این بخش آخرین مرحله گرفتن گواهینامه رانندگی است و در صورتی که شما به خوبی تمرین نکرده باشید بارها در این آزمون مردود می شوید در این صورت است که باید حتما بدانید اصول رانندگی به چه صورت است و در این صورت است که قبول می شوید .

اما این آزمون سخت و نفسگیر به این صورت است که داوطلبان به صورت گروه 4 نفره تقسیم می شوند و سپس در یک ماشین می نشینند افسر راهنمایی و رانندگی هم درست در کنار شما در صندلی جلو می نشیند در این صورت است که به شما می گوید باید رانندگی را شروع کنید و یا دور بزنید و یا پارک کنید و یا پارک دوبل کنید که در این صورت شما باید همه حرکات را طبق اصول پیش ببرید بله در این صورت شما موفق می شوید که به خوبی رانندگی را انجام دهید .

در این صورت شما شانس زیادی برای قبولی دارید اما یادتان باشد اگر به درستی تمرین نکرده باشید بدون شک مردود می شوید . در ایران همانطور که گفته شد آزمون عملی رانندگی با ماشین های دنده ای است اما در خارج از کشور با ماشین های اتومات رانندگی انجام می شود .

خب از هزینه ها و شرایط گرفتن گواهینامه رانندگی تا تمامی مراحل بعد از آن را برای شما توضیح دادیم و امیدواریم برای شما مفید بوده باشد در صورت داشتن هرگونه سوال به رسانه گواهیران مراجعه بفرمایید … .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید