سهم محیط‌بانان و قانون هوای پاک از بودجه ۹۹

    کد خبر :661633
سهم محیط‌بانان و قانون هوای پاک از بودجه ۹۹

رئیس مرکز برنامه، بودجه ارزیابی عملکرد و فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به رشد ۱۹ درصدی اعتبارات هزینه‌ای سازمان حفاظت محیط زیست در لایحه بودجه سال ۹۹، سهم محیط‌بانان و قانون هوای پاک در این لایحه را تشریح کرد.

 

امیر زند پازندی  اظهار کرد: در لایحه بودجه سال ۹۹ اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان حفاظت محیط زیست (طرح‌های عمرانی سازمان محیط زیست) ۲۷۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است که نسبت به سال ۹۸ حدود ۱۱ درصد رشد دارد.

 

رئیس مرکز برنامه، بودجه ارزیابی عملکرد و فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: این اعتبارات در بخش‌ برنامه‌های کاهش آلودگی هوا ۳۸ میلیارد تومان، حفاظت از گونه‌های زیستی ۱۸۳ میلیارد تومان و تحقیق و توسعه در امور محیط زیست به میزان ۴۹ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

 

پازندی افزود: اعتبارات هزینه‌ای سازمان حفاظت محیط زیست و ادارات کل استانی شامل حقوق و مزایای کارکنان، تجهیزات و بیمه محیط‌بانان در مجموع ۶۰۴ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که نسبت به سال ۹۸ به‌طور متوسط حدود ۱۹ درصد رشد داشته است.

 

وی درباره برنامه‌های حمایت از محیط بانان در لایحه بودجه ۹۹ تصریح کرد: بودجه برنامه حمایت از محیط‌بانان شامل بیمه حوادث، بیمه‌های تکمیلی و تامین تجهیزات انفرادی همانند سال ۹۸ در بودجه هزینه‌ای سازمان پیش‌بینی شده است.

 

رئیس مرکز برنامه، بودجه ارزیابی عملکرد و فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست درباره بودجه قانون هوای پاک در لایحه بودجه ۹۹ توضیح داد: قانون هوای پاک در برنامه بودجه ۹۹ ردیف اعتباری مجزایی ندارد چراکه محل درآمد این قانون از مواردی مانند جرائم زیست محیطی است. از این رو در این لایحه ۴۷ میلیارد تومان درآمد قابل تحقق از محل اخذ خسارات و جرایم زیست محیطی برای خدمات آزمایشگاهی و اجرای قانون هوای پاک و موارد مشابه پیش‌بینی شده است البته این درآمد به‌طور کامل به سازمان حفاظت محیط زیست بازنمی‌گردد چراکه دستگاه‌های مختلفی در اجرای قانون هوای پاک نقش دارند. از سوی دیگر اخذ این بودجه بستگی به میزان تحقق آن دارد.

 

پازندی افزود: برای مقابله با اثرات ریزگردها نیز بر اساس بند «ه» تبصره ۴ لایحه بودجه ۱۰۰ میلیون یورو و ۱۵۰ میلیون یورو نیز برای رفع مشکلات حاد پسماندها در سال ۹۹ نیز از محل منابع صندوق توسعه ملی پیشنهاد شده است.

 

به گفته رئیس مرکز برنامه، بودجه ارزیابی عملکرد و فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس بند «ط» تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۹۹ مقرر شده است که اعتباری معادل ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات به منظور ایجاد تاسیسات منطقه‌ای تبدیل و بازیافت پسماند در اختیار صندوق ملی محیط زیست قرار گیرد.

 

پازندی در پایان گفت: برداشت کلی از بودجه سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۹۹ این است که با وجود محدودیت‌های اقتصادی، دولت به محیط زیست کشور در تدوین لایحه توجه کرده است و ما انتظار داریم که مجلس نیز نسبت به تصویب و تایید لایحه پیشنهادی اقدام کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید