سهام آسیایی اندکی رشد کرد

    کد خبر :594635

سهام آسیایی امروز در حالی رشد کرد که با امید به ارائه مشوق‌های اقتصادی از سوی اقتصادهای بزرگ جهان، ترس از رکود اقتصادی کاهش یافت.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، سهام آسیایی در حالی رشد کرد که با امید به ارائه مشوق‌های اقتصادی از سوی اقتصادهای بزرگ جهان، ترس از رکود اقتصادی کاهش یافت و سرمایه‌گذاران با بیرون کشیدن پول خود از سرمایه‌های امن، مانند طلا، آن را به سهام، که ریسک بیشتری دارد، تزریق کردند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۵۳ درصد رشد کرد، در حالی که نیکی ژاپن ۰.۵۵ درصد بالا رفت.

کامپوزیت شانگهای چین و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ، به ترتیب، با افت اندک ۰.۱۸ درصدی و ۰.۱۵ درصدی روبرو شدند.

اما ای‌اس‌اکس استرالیا و کوسپی کره‌جنوبی، به ترتیب، ۱.۲۰ درصد و ۱.۰۵ درصد جهش کردند.

سهام چین در واکنش به اصلاح نرخ بهره این کشور، بارها به منطقه منفی و مثبت وارد شد. امروز اولین نرخ بهره چین، که با قانون جدیدی که روز شنبه معرفی شده بود، محاسبه شده است، اعلام شد که به این ترتیب نرخ بهره عملا کاهش یافت.

حالا تمرکز سرمایه‌گذاران به اجلاس جکسون هول فدرال‌رزرو و اجلاس سران گروه ۷، در این هفته معطوف شده است تا سرنخ‌های جدیدی در مورد برنامه‌های آنها برای شکوفایی رشد اقتصادی، به دست آورند.

در بازار ارز، پس از این که نرخ سود اوراق ۱۰ ساله و ۲ ساله آمریکا از هم فاصله گرفت و وحشت بازارها از رکود قریب‌الوقوع کاهش یافت، دلار تا بالاترین سطح ۳ هفته‌ای خود تقویت شد.

سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا، امروز با اندکی افت به ۱.۵۹۴۴ درصد رسید، در حالی که سود اوراق ۲ ساله در ۱.۵۲۴۵ درصد باقی ماند.

دلار در برابر ین ژاپن به نرخ برابری ۱۰۶.۵۸۰ رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید