سندرز: آمریکا حمایت مالی از اسراییل را متوقف کند

    کد خبر :594649

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با تاکید بر توقف ظلم و ستمی که به فلسطینی ها می شود، خواستار توقف حمایت مالی کنگره آمریکا از رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی “وفا”، «برنی سندرز» در دیدار با «جانی ضبیط» رئیس موسسه فلسطینی – آمریکایی صلح، با رد اقدام اسرائیل در ممانعت از ورود «رشیده طلیب» و «ایلهان عمر» دو عضو کنگره آمریکا به فلسطین اشغالی تاکید کرد که اعضای کنگره حق دارند برای اطلاع یافتن از اوضاع مناطق اشغالی از آن بازدید کنند.

رشیده طلیب و ایلهان عمر دو نماینده دموکرات در کنگره آمریکا چند روز پیش قصد داشتند از فلسطین اشغالی دیدن کنند که با ممانعت صهیونیست ها روبرو شدند.

“دونالد ترامپ” رئیس جمهوری آمریکا پیشتر به مشاورانش گفته بود که رژیم صهیونیستی باید مانع ورود دو نماینده مسلمان مجلس نمایندگان به سرزمین‌های اشغالی شود.

سندرز ادامه داد: مخالفت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسراییل برای ورود اعضای کنگره به خاطر مسائل مذهبی یا فرقه ای، باعث می شود کنگره نیز به مسئولیت های خود در این راستا عمل و همه حمایت های مالی خود از اسراییل را متوقف کند.

این سناتور آمریکایی ضمن اشاره به اوضاع مردم فلسطین تاکید کرد دیگر نمی توان بر ظلم و ستم اسراییلی ها به مردم فلسطین و کوتاهی برای توقف آن سکوت کرد.

ضبیط نیز در مصاحبه با خبرگزاری وفا گفت: از سناتور سندرز و سایر نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا انتظار می رود که از اقدامات اشغالگران اسراییلی علیه مردم فلسطین حمایت نکنند.

این در حالیست که کارشناسان تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی برای ممنوعیت ورود دو نماینده کنگره آمریکا را بی سابقه توصیف و پیش بینی کرده که این تصمیم ممکن است تبعاتی در کنگره داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید