سناریوی جدید برای اتمام لیگ فوتبال ایران

  • ورزشی
  • جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ ۹:۵۱
    کد خبر :707014

مسئولان سازمان لیگ در برنامه‌ریزی‌ها برای نگارش تقویم هفته‌های باقی مانده از فصل جاری فوتبال ایران، نیم نگاهی به تصمیمات ستاد مقابله با ویروس کرونا و همین طور نهاد‌های بین المللی از جمله فیفا و AFC دارد.

سهیل مهدی، سرپرست ریاست کمیته مسابقات سازمان لیگ معتقد است ابهام در برگزاری ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان از عواملی است که آن‌ها تاکنون نتوانستند درباره ادامه رقابت‌ها تصمیم گیری کنند، اما با اعلام یک رسانه اماراتی مبنی بر لغو رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در اردیبهشت و خرداد، به نظر می‌رسد این مشکل حل شده است.

با این حال هنوز یک ابهام دیگر برای سازمان لیگ باقی مانده که مربوط به وضعیت بیماری کووید ۱۹ در ایران است چرا که هنوز این ویروس در وضعیت بحرانی قرار دارد و رعایت نکات بهداشتی برای امور ضروری الزامی، اما سایر بخش‌ها از جمله ورزش فعلا تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

هر چند خلیلیان، رئیس ستاد مقابله با ورزش در کرونا اخیر از برگزاری مسابقات فوتبال از هفته دوم خرداد خبر داده و ابراز امیدواری کرده تا آن زمان وضعیت سفید شود و بتوان بدون حضور تماشاگران مسابقات را برگزار کند.

در صورتی که پیش بینی خلیلیان برای یک و نیم ماه آینده درست از آب در آید، سازمان لیگ با توجه به تعطیلی مسابقات آسیایی و ملی در این ماه، فرصت لازم برای برگزاری ۹ دیدار باقی مانده از مسابقات را خواهد داشت.

به گزارش ایسنا،با توجه به فشردگی مسابقات و در صورتی که هر هفت روز دو هفته از رقابت‌های لیگ برگزار شود، مسابقات تا اواخر تیر ادامه خواهد داشت. البته این موضوع مستلزم این است که AFC برای تیرماه برنامه‌ای را در نظر نگیرد که در غیر این صورت برنامه ریزی‌های سازمان لیگ باز هم دچار مشکل خواهد شد.

در هر حال فعلا سازمان لیگ تصمیم گیر نیست و تغییرات در برنامه ریزی‌های این سازمان اجتناب ناپذیر بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید