افزایش وام مسکن ملی به ۵۰۰ میلیون تومان

    کد خبر :965986
افزایش وام مسکن ملی

وزیر راه و شهرسازی گفت: انتظار می‌رود سقف وام نهضت ملی مسکن به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یابد تا قدرت مالی ساخت و ساز بالاتر برود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: انتظار می‌رود سقف وام نهضت ملی مسکن از ۳۵۰ به ۵۰۰ میلیون تومان و دوره بازپرداخت نیز افزایش یابد تا قدرت مالی ساخت و ساز بالاتر برود.

بذرپاش در جلسه کمیته تخصصی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با موضوع پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساخت سالانه یک میلیون مسکن، گفت: کار‌های ستادی و پشتیبانی در خصوص اجرای وعده ۴ ساله دولت، انجام شده است و مطالبه اصلی دولت این است که اجرای قانون جهش تولید مسکن به سرمنزل مقصود برسد.

وی با اشاره به بخش واگذاری زمین و ساخت واحد مسکونی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: در شهر‌های با جمعیت کم‌تر از ۲۵ هزار نفر جمعیت، زمین ۲۵۰ متری و در روستا‌ها زمین ۵۰۰ متری داده می‌شود که این متراژ بسته به شرایط قابل تغییر است.

از سوی دیگر با ارائه تسهیلات بانکی، ساخت و ساز تقویت و افزایش خواهد یافت و انتظار می‌رود سقف وام از ۳۵۰ میلیون تومان تا ۵۰۰ میلیون اضافه و زمان بازپرداخت نیز اضافه شود تا قدرت مالی بالاتری به اشخاص برای ساخت و ساز داده شود.

به گزارش صداوسیما، بذرپاش به توافق با دستگاه‌هایی که در خصوص ساخت مسکن ایفای نقش می‌کنند، اشاره کرد و گفت: کار‌های نهادی با دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های بزرگ در راستای تأمین مسکن کارکنان زیرمجموعه خود انجام شده است تا علاوه بر تحقق هدف دولت در حوزه مسکن، این سازمان‌ها به‌عنوان محرک‌های اصلی ساخت مسکن وارد عمل شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید