سفیر یمن در واکنش به موضع ایران در مذاکرات با عربستان: مذاکرات باید با یمنی‌ها و در صنعا انجام شود

    کد خبر :901580

سفیر یمن در تهران با بیان اینکه مذاکرات باید با یمنی ها و در صنعا انجام شود، گفت: مذاکرات برای صلح در این کشور ابتدا باید یمنی – سعودی باشد و پس از آن ما به سوی روند سیاسی برای بازگشت یمن به حالت عادی می رویم.

به گزارش ایرنا؛ «ابراهیم الدیلمی» روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه المسیره یمن اظهار داشت: آنچه عربستان اخیراً برای تشکیل شورایی غیرقانونی انجام داده، تلاشی برای دور زدن واقعیت تجاوز سعودی – آمریکایی علیه یمن است.

وی در این گفت و گو به سخنان «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان و موضع ایران در دور مذاکرات با عربستان اشاره کرد و افزود: درباره موضوع یمن باید با یمنی‌ها در صنعا گفت و گو شود.

سفیر یمن در ایران در خصوص دیدارش با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در تهران انجام شد، گفت: با طرف ایرانی درباره موفقیت‌های به دست آمده در روزهای گذشته و ضرورت پایبندی سازمان ملل و کشورهای متجاوز به آتش بس گفت و گو کردم.

وی افزود: اگر نیت طرف مقابل صادقانه باشد، این آتش بس ممکن است دریچه‌ای برای توقف جنگ، رفع کامل محاصره و پایان اشغال [ یمن ] باشد.

هانس گراندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در بیانیه‌ای آغاز آتش بس موقت در یمن را از دوم آوریل (۱۳ فرودرین ماه) به مدت دو ماه اعلام کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید