سفیر عراق در تهران در وزارت خارجه حضور یافت

    کد خبر :808852
سفیر عراق در تهران

در پی اقدام عده‌ای آشوبگر در تعرض به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا و در ادامه مجموعه اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت امور خارجه از شب گذشته، مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ملاقات سفیر عراق ضمن محکوم کردن این اقدام، خواستار حفظ تدابیر و تمهیدات امنیتی از سوی جهات ذیربط دولت عراق برای محافظت از اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران براساس کنوانسیون ۱۹۶۳ وین شد.

سفیر عراق نیز اظهار داشت: دولت عراق به عنوان دولت پذیرنده در خصوص تضمین امنیت و ایمنی اماکن نمایندگی‌های خارجی متعهد است.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه)‌ در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اقدام شب گذشته در تعرض به سرکنسولگری ایران در کربلا خاطرنشان کرد: متاسفانه دیشب عده‌ای تعرضی به سرکنسولگری ایران در کربلا داشتند که از همان ابتدا با مراجع ذیربط در عراق توسط سرکنسولگری و همچنین سفارت ایران در بغداد ارتباط گرفته شد و نیروهای امنیتی و پلیس با عده‌ای که به صورت ناشناس تعرض کرده بودند، برخورد کردند.

این دیپلمات ارشد ایرانی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران تعرض به اماکن دیپلماتیک خود در عراق را شدیدا محکوم می‌کند و در چارچوب کنوانسیون ۱۹۶۱ امیدوار است دولت عراق به تعهداتش در حفاظت و صیانت از اماکن دیپلماتیک ایران با کمال دقت عمل کند.

به گزارش فارس، سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: وزارت امور خارجه دیشب یادداشت اعتراضی را به سفارت عراق در تهران تسلیم کرد و انتظار ما از دولت عراق این است که به وظایفش به احسن وجه عمل کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید