سفر به مریخ ممکن است

    کد خبر :736630

پیش‌نمونه استارشیپ اس‌ان۵ در تاسیسات اسپیس‌اکس در تگزاس یک «پرش» ۱۵۰ متری کرد که طی آن از سکوی پرتاب برخاست و روی سکوی دیگری به صورت کنترل شده فرود آمد.

این نقطه مهمی در کارنامه شرکت فضایی خصوصی اسپیس‌اکس است، درست چند روز پس از آن که دو فضانورد با کپسول «کرو دراگون» این شرکت از ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین بازگشتند.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌اکس به دنبال آزمایش موفق استارشیپ در توییتی نوشت: «مریخ به نظر هدفی واقعی می‌رسد. پیشرفت دارد شتاب می‌گیرد.»

نمونه‌های بعدی سفینه استارشیپ می‌توانند تا ۲۰۰ نفر را در خود جا دهند، و خوش‌بینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها برای پرتاب آن، اوایل سال ۲۰۲۴ را ذکر می‌کنند.

چند ماه پیش، ماسک اعلام کرد که اسپیس‌اکس در حال ساختن «سکو‌های فضایی شناور و بی‌نهایت سنگین» است، برای راکت‌های استارشیپ که بین زمین، ماه و مریخ سفر خواهند کرد.

این سفینه فضایی همچنین برای سفر هوایی با سرعت‌های بسیار بالاتر از صوت؛ گرد کره زمین به کار خواهد رفت.
بیشتر بخوانید

ایلان ماسک: فضاپیمای استارشیپ اولویت اصلی اسپیس‌اکس است

«سفر تاریخی» فضانوردان ناسا با کپسول اسپیس‌ایکس

فضانوردان ناسا برای انجام مأموریتی تاریخی با سفینه اسپیس ایکس به فضا سفر کردند

ایلان ماسک، میلیاردر پیشگام در فناوری، اغلب از میل خود به این صحبت کرده است که انسان تبدل به گونه‌ای بین‌سیاره‌ای شود، و حتی امیدوار است که در زمان حیات خود به مریخ سفر کند.

آقای ماسک در ماه مارس، در یک کنفرانس مربوط به ماهواره‌ها گفت که بیم دارد پیشترفت به سوی این هدف، با سرعتی بسیار اندک صورت می‌گیرد.

او گفت: «باید سرعت نوآوری‌مان را بیشتر کنیم، وگرنه با روندی که تاکنون داشته‌ایم، من پیش از سفر به مریخ خواهم مرد.»

هدف نهایی ماسک و اسپیس‌اکس ایجاد یک مستعمره انسانی در مریخ در فاصله ۵۵ میلیون کیلومتری زمین است، که بعدا می‌تواند به عنوان پایگاهی برای رسیدن به نقاط دورتر منظومه شمسی به کار رود.

به منظور بهبود محیط غیر قابل زندگی مریخ، ماسک پیشنهاد کرده است که با آینه‌های عظیم یا حتی سلاح‌های هسته‌ای، آن را برای سکونت انسان مناسب‌تر کنند.

او در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۴ گفت: «سیاره‌ای است که احتیاج به تعمیر دارد. در نهایت می‌توان مریخ را به سیاره‌ای شبیه زمین تبدیل کرد. باید گرمش کرد. سریع‌ترین راه، بمباران قطب‌های آن با بمب‌های گرمایی-هسته‌ای است.»

اسپیس‌اکس حالا قصد دارد، آزمون‌های بیشتری روی پیش‌نمونه اس‌ان۵ انجام دهد، و بعد مخروط دماغه و دیگر اجزای ایرودینامیکی را به آن بیفزاید.

به گزارش صدا و سيما، ماسک روز چهارشنبه در توییتی نوشت: «چند پرش کوچک انجام می‌دهیم تا اشکالات فرایند پرتاب رفع شود، بعد با بال‌هایی که به بدنه وصل است به ارتفاع بالا می‌رویم.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید