سرمایه گذاری در اطراف تهران با خرید باغ ویلا

    کد خبر :804924
سرمایه گذاری در اطراف تهران با خرید باغ ویلا

تهران به عنوان پر جمعیت‌ترین شهر کشور، از نظر مساحت شهرنشینی نه تنها در ایران بلکه در دنیا در زمره بزرگ‌ترین شهرها قرار دارد، به نحوی که از آن به عنوان ابر شهر یاد می‌کنند. در سال‌های اخیر، جهش ناگهانی قیمت املاک مسکونی و هزینه‌های زندگی در تهران، باعث شده است تا شاهد افزایش استقبال مردم به خرید ملک و زمین در شهرهای نوساز و قدیمی حومه تهران باشیم.

بسیاری از افرادی که توانایی خرید یا اجاره خانه در تهران را نداشتند، به ناچار مجبور به انتخاب حومه تهران برای زندگی شدند. علاوه بر مهاجرت بخشی از تقاضای مصرفی از بازار مسکن تهران به شهرهای حومه‌ای، اخیرا رد پای تقاضای سرمایه‌ای نیز در این مناطق، پررنگ‌تر از قبل شده است.

این در حالی است که در سال‌های گذشته گروه اصلی مشتریان ملکی شهرهای جدید و حومه‌ای تهران متقاضیان مصرفی مسکن بودند که بودجه آن‌ها کفاف خرید آپارتمان در شهر تهران را نمی‌داد، اما مشاهدات میدانی در ماه‌های اخیر بیانگر آن است که گروه دیگری به متقاضیان خرید مسکن و زمین در مناطق حومه‌ای تهران اضافه شده است، این گروه از متقاضایان نه تنها از دهک‌های پایین جامعه نیستند، بلکه عمدتاَ به دهک متوسط رو به بالا تعلق دارند که از رشد بیشتر قیمت مسکن در تهران در کوتاه و میان‌ مدت ناامید شده‌اند و چشم‌انداز روشنی از تغییرات قیمت مسکن در حومه طی سال‌های آتی دارند.

با اینکه قیمت ملک مسکونی در نقاط مختلف حومه تهران متفاوت است، اما به عینه می‌توان شاهد بود که گران‌ترین ملک مسکونی در این مناطق معادل ارزان‌ترین ملک مسکونی در تهران است. هر چند اختلاف قابل ‌توجه قیمت واحدهای مسکونی بین تهران و شهرهای همسایه عاملی برای مهاجرت مردم از تهران به مناطق حومه‌ای شده است، اما هستند افرادی که به دلیل آرامش بیشتر و آب‌وهوای بهتر، زندگی در حومه شهر تهران را به زندگی در شهر تهران ترجیح می‌دهند.

قرار گرفتن تهران در در دامنه جنوبی البرز مرکزی و وجود دشت‌های وسیع در اطراف تهران که از شمال غربی به جنوب شرقی با شیب ملایم کشیده شده‌اند، باعث توسعه کشاورزی و گسترش باغ‌های میوه در مناطق حومه استان تهران گشته است.

این عوامل و عواملی دیگر نظیر جمعیت کم این مناطق، دوری از مراکز شلوغی و آلودگی باعث شده تا اغلب سالمندان و کسانی که از بیماری‌های تنفسی رنج می‌برند، مناطق حومه تهران را برای سکونت خود انتخاب کنند.

سرمایه گذاری در بازار مسکن

اگرچه عده‌ای از افراد به دلیل افزایش نرخ مسکن و اجاره بها منازل مسکونی اقدام به مهاجرت به مناطق حومه‌ای تهران کردند اما در این میان هستند گروهی از افراد جامعه که با خرید ملک در این مناطق به دنبال سرمایه گذاری و کسب سود می‌باشند. این افراد با داشتن سرمایه‌ای قابل توجه اقدام به خرید ملک کرده و پس از گذشت مدتی سود کلانی از آن کسب می‌کنند.

هر چند که فعالان دنیای مسکن دائما از کم ریسک بودن بازار مسکن سخن می‌گویند، اما سرمایه‌گذاری در بازار مسکن مانند هر تصمیم دیگری با چالش‌های بسیاری روبه‌رو بوده و بسته به تصمیمات فردی و اتفاقات موجود در بازار می‌تواند شرایط متفاوتی را برای سرمایه‌گذاری رقم بزند، سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن علاوه بر تاثیر پذیری از بازار‌های موازی از جمله ارز و طلا تحت تاثیر عوامل دیگری نیز می‌باشد که از جمله این عوامل موثر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع سرمایه‌گذاری و فعالیت فرد در بازار مسکن، ساخت و ساز، خرید و فروش ملک.
  • نوع ملک خریداری شده؛ زمین، ملک کلنگی، باغ ویلا واحدهای آپارتمانی.
  • منطقه مورد نظر و میزان رشد آن.
  • میزان سرمایه و بودجه فرد.
  • زمان خرید و فروش و فعالیت در بازار.

جالب است بدانید که در میان سایر سرمایه گذاری‌های انجام گرفته در حوزه مسکن خرید باغ ویلا نسبت به خرید زمین، ملک کلنگی و واحدهای آپارتمانی از جذابیت بیشتری برخوردار بوده و سرمایه‌گذاری فوق العاده‌تری محسوب می‌شود.

رشد شهر نشینی در کلانشهرهای تهران و کرج و کاهش سطح کیفیت زندگی در این مناطق باعث شده تا مردم این مناطق برای کسب آرامش و گذراندن اوقات فراغت علاقه‌مند به زندگی و خرید باغ ویلا در کرج شوند، در واقع خرید یک باغ ویلا، علاوه بر داشتن قابلیت نقد شوندگی بالا و افزایش روز افزون سرمایه می‌تواند تفرجگاه مناسبی برای خود و خانواده‌تان باشد.

شهریار نسبت به سایر مناطق اطراف تهران وسعت بیشتری دارد و از چندین منطقه و ناحیه تشکیل شده است. از جمله بهترین شهرک‌های ویلایی شهریار می‌توان به رضی آباد، تیسفون، کردزار، والفجر، وحیدیه، کردامیر، فردوسیه و شهرک ترنج اشاره کرد، که با داشتن باغ‌های میوه فراوان و برخورداری از آب و هوای مساعد و ویلاهای لوکس و استخردار به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های خرید باغ ویلا استخردار در شهریاربه شمار می‌روند.

اگر به دنبال خرید باغ ویلایی شهرکی در یکی از مناطق لوکس شهریار هستید، شهرک تیسفون با داشتن تمامی امکانات رفاهی و ویلاهای مدرن و استخردار می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

علاوه بر شهرک تیسفون اغلب باغ ویلاهای موجود در محمد شهر و شهریار دارای استخر‌های مجهز و ویلاهای محوطه سازی شده همراه با نورپردازی می‌باشند. اما در صورتی‌که به دنبال خرید باغ ویلا با قیمت مناسب در منطقه‌ای خوب هستید شهرک کردزار و کردامیر گزینه‌های مناسب‌تری برای شما به شمار می‌روند. در واقع هر چه به سمت شهرک صنعتی ملارد می‌رویم، می‌توانید باغ ویلاهایی با قیمت مناسب‌تر پیدا کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید