سرقت تجهیزات شبکه برق در پایتخت

    کد خبر :629310

مدیر برق منطقه تهران به سرقت تجهیزات شبکه برق در پایتخت اشاره کرد و گفت: در بسیاری از نقاط پایتخت به حریم خطوط برق تجاوز شده است.

 

غلامرضا خوش‌قول مدیر برق منطقه تهران با حضور در جلسه شورای شهر اظهار داشت: برای تأمین برق به شهروندان سه موضوع تولید، انتقال و توزیع مدنظر است که در حوزه توزیع دو شرکت در پایتخت فعال هستند و به طور کلی برق پایتخت تأمین برق قم و البرز را انجام می‌دهد و 25 درصد از مشترکین کشور تحت پوشش برق منطقه تهران است.

 

وی با اشاره به اینکه وضعیت پیک در تابستان پارسال در تهران یک پنجم کشور بود، گفت: از سال 95 تا 98 حدود 100 پروژه با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان انجام گرفته است.

 

به گفته وی، کابل‌کشی زمینی در تهران در حال انجام است که از همکاری‌های پلیس راهور و شهرداری در این زمینه تشکر می‌کنم ولی با این وجود تشکیل کارگروه مشترک جهت تسریع در رسیدگی امور حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه باشد.

 

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های برق تهران قدیمی است و نیاز به بازسازی شبکه‌ها ، گفت: البته در راستای بهبود وضعیت مبلمان شهری کابل‌های هوایی را در حال تبدیل به کابل زمینی هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از مناطق به ویژه حاشیه تهران به حریم خطوط برق تجاوز شده است و ساخت‌و سازهایی صورت گرفته، گفت: سرقت تجهیزات شبکه برق از جمله مشکلات است و تأمین زمین مناسب برای زیرساخت‌های مناسب از دغدغه‌های دیگر که همه این موضوعات با مطرح شدن در کارگروه مشترک می‌تواند برطرف شود.

 

به گزارش فارس ، وی خاطرنشان کرد: اگر در شهر تراکم فروخته می‌شود باید زیرساخت‌های برق آن پیش‌بینی شود، به آنها در این زمینه توضیحاتی داده‌ایم و در این راستا دغدغه‌مندیم.

 

وی خاطرنشان کرد: شورا برای حفاری و کابل‌کشی‌های زمینی باید به ما مجوز دهد و می‌خواهیم در یک بازه زمانی 10 ساله به ما فرصت دهند توسعه زیرساخت‌ها را انجام دهیم چرا که این مسئله در بازآفرینی شهری باعث اهمیت بوده و باید مورد توجه باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید