سرقت بنزین از خط لوله پالایشگاه تهران با مرگ سارقان نافرجام ماند

    کد خبر :801654
سرقت بنزین از خط لوله پالایشگاه تهران با مرگ سارقان نافرجام ماند

رییس پلیس پیشگیری تهران از جزییات سرقت بنزین با حفر تونل از خط لوله پالایشگاه تهران خبر داد و گفت: در این رابطه تجهیزات حفاری و ۲ خودرو ضبط، ۲ متهم دستگیر و ۲ برادر در حین عملیات سرقت فوت شدند.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در این باره اظهار داشت: در ۲۳ فروردین ماه، حوالی ساعت ۹:۳۰ شب نگهبان یک قطعه زمین چهاردیواری در محدوده کهریزک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس می‌گیرد مبنی بر این اینکه ۲ نفر در مسیر یک چاه رفته‌اند و دیگر بیرون نیامده‌اند.

رییس پلیس پیشگیری تهران اضافه کرد: پلیس به محل مراجعه می‌کند و بعد از بررسی متوجه می‌شود که باید آتش‌نشانی و نیروهای امدادی نیز به این محل اعزام شوند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانی بعد از بررسی اعلام می‌کند، انتهای این چاه به خط لوله بنزین در پالایشگاه نایین می‌خورد، افزود: این لوله بنزین به شهرری وصل است و برای توزیع بنزین از آن استفاده می‌شده است.

سرهنگ موقوفه‌ای ادامه داد: با توجه به این موضوع که انتهای مسیر چاه را بنزین زیادی مسدود کرده بود، امکان دسترسی به این افراد میسر نبود چرا که گاز بنزین نیز در چاه جمع شده بود.

رییس پلیس پیشگیری تهران اضافه کرد: اما نکته‌ای که مشخص بوده این است که ۲ نفر داخل چاه جان خود را از دست داده بودند.

وی ادامه داد: تلاش از شب دوشنبه ۲۳ فروردین تا غروب روز سه‌شنبه حوالی ساعت ۶:۳۰ ادامه داشت تا هماهنگی برای قطع خط لوله بنزین انجام شود.

سرهنگ موقوفه‌ای با بیان اینکه در نهایت آتش‌نشانی و امداد و نجات موفق می‌شوند اجساد این افراد را از چاه خارج کنند، گفت: این افراد ۱۷ متر به طور عمودی و ۵۰ متر به صورت افقی چاه را کنده بودند تا به این خط لوله بنزین دست پیدا کنند و در واقع این ۲ نفر ۹۸ درصد از اقدام‌شان را عملی کرده بودند اما به محض این که لوله را باز می‌کنند تا استخراج را انجام بدهند به دلیل فشار بنزین داخل لوله، نمی‌توانند کار سرقت را به اتمام برسانند.

وی خاطر نشان کرد: طی بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد این اتفاق از قبل برنامه‌ریزی شده و زمین متعلق به ۲ برادر بود که یکی ۲۵ ساله و دیگری ۳۵ ساله داشت.

سرهنگ موقوفه‌ای اضافه کرد: آنها زمین را که حدود ۲ هکتار و چهاردیواری است حدود یک سال قبل به منظور سرقت خریداری می‌کنند و بعد از چهاردیواری کردن زمین تعداد زیادی بشکه به داخل آنجا می‌برند و از شهریور ۹۹ کار حفاری را آغاز می‌کنند.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: آنها یک همدست نیز داشتند که با کمک او حفاری را انجام می‌دهند. همچنین تجهیزات حفاری را با کمک ۲ دستگاه خودرو به داخل زمین منتقل کرده‌اند و حدود هفت ماه است کار حفاری را انجام می‌دادند تا به لوله بنزین برسند.

سرهنگ موقوفه‌ای اضافه کرد: از همه مهمتر نگهبانی که داخل اتاقک زمین و از همه موضوعات باخبر بود نیز دستگیر شده است و در حال حاضر ۲ نفر (نگهبان و همدست حفاری) در بازداشت هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید