سرفیس لپتاپ SE محصول اقتصادی مایکروسافت معرفی شد

    کد خبر :860401

شاید بدانید که تقریباً تمامی مدارس آمریکا از کروم‌بوک‌ها استفاده می‌کنند که گزینه‌هایی ارزان نسبت به لپ‌تاپ‌های ویندوز محسوب می‌شود. مایکروسافت حالا تصمیم گرفته تا با ویندوز 11SE و همچنین لپ‌تاپ‌های با این سیستم‌عامل به جنگ کروم و گوگل برود. به همین خاطر شاهد معرفی ارزان‌ترین محصول سرفیس هستیم. سرفیس لپتاپ SE با قیمت ۲۴۹ دلار قرار است به‌صورت انحصاری به مدارس و دانش‌آموزان فروخته شود.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_این لپ‌تاپ طراحی کلی لپ‌تاپ‌های سرفیس و خصوصاً کیبورد و ترک‌پد عالی آن‌ها را به ارث برده است. با این‌حال تمامی مشخصات دیگر خبر از یک محصول ارزان‌قیمت دارد. این لپ‌تاپ از یک نمایشگر ۱۱.۶ اینچی با وضوح ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل استفاده می‌کند.

این نمایشگر حاشیه‌های ضخیمی داشته و وضوح آن نیز اصلاً ایده‌آل نیست. همچنین مدت‌ها بود مایکروسافت سرفیسی با نسبت تصویر ۱۶:۹ عرضه نکرده بود. با این‌حال این مشخصات برای یک لپ‌تاپ ۲۵۰ دلاری غیرقابل انتظار نیست. هرچند که می‌توانید با همین قیمت کروم‌بوک Duet لنوو را با نمایشگر ۱۰ اینچی ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل خریداری کنید.

مایکروسافت همچنین از پردازنده اینتل سلرون N4020 یا 4120 به همراه ۴ یا ۸ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه eMMC استفاده کرده است. وب‌کم یک مگاپیکسلی امکان مکالمه تصویری 720p را فراهم می‌کند که برای مکالمات زوم یا تیمز کافی است.

این لپ‌تاپ همچنین یک درگاه USB-A و یک درگاه USB-C دارد. جک هدفون و درگاه شارژ دایره‌ای شکل هم این لپ‌تاپ را به اولین سرفیس بدون کانکتور اختصاصی سرفیس تبدیل کرده است.

با این‌حال خبر خوب بهبود تعمیرپذیری سرفیس لپتاپ SE است. مایکروسافت می‌گوید تکنسین‌های مدارس قادر خواهند بود تا به‌راحتی این لپ‌تاپ را تعمیر کرده و ارتقا دهند. این شرکت قطعات یدکی مورد نیاز را نیز در اختیار مدارس قرار خواهد داد.

مایکروسافت این لپ‌تاپ ارزان‌قیمت را از اوایل سال ۲۰۲۲ با قیمت ۲۴۹ دلار روانه بازار خواهد کرد. با این‌حال خرید این مدل تنها برای مدارس و دانش‌آموزان کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا و ژاپن ممکن خواهد بود.

هرچند مایکروسافت اعلام کرده در آینده می‌توانیم منتظر لپ‌تاپ‌هایی از ایسر، لنوو، دل، ایسوس، اچ‌پی و فوجیتسو با Windows 11 SE باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید