سردار نقدی: به واکسن‌های خارجی کرونا اعتماد ندارم

    کد خبر :773784

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه صاحبان شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا کسانی هستند که معتقدند جمعیت مردم دنیا زیاد است و باید ۲۰ درصد از جمعیت دنیا کاسته شود، اظهار کرد: بر اساس اسنادی که وجود دارد این موسسات خود ویروس را دست‌کاری و آلوده کرده‌اند؛ در شرایط چگونه می‌توان به آنها اعتماد کرد؟ من اعتماد نمی‌کنم.

سردار محمدرضا نقدی در گفت‌وگو با ایسنا به ارائه توضیحاتی درباره طرح شهید سلیمانی پرداخت و گفت: مبنای طرح شهید سلیمانی این است که از آلوده و مبتلا شدن افراد جدید به بیماری کرونا پیشگیری کنیم. برخلاف تصوراتی که داریم ناقلانی که بیمار نیستند، از بیماران کرونایی خطرناک ترند؛ چرا که بیماران از سایرین فاصله می‌گیرند و حتی مردم سعی می‌کنند برای آلوده نشدن خود به بیماری، از فرد مبتلا فاصله بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه اساس طرح شهید سلیمانی پیدا کردن ناقلان کرونا است، افزود: آموزش دادن به ناقلان کرونا و همچنین توصیه به آنها جهت جدا کردن خود از جامعه و دعوت آنها به قرنطینه کردن خود از جمله مهمترین اقداماتی است که در طرح شهید سلیمانی در حال انجام است.

معاون هماهنگ کننده سپاه خاطر نشان کرد: مراقبت از بیماران و آموزش به آنها و همچنین رساندن غذا و امکانات به بیمارانی که محروم هستند با هدف جلوگیری از تردد آنها در خارج از محدوده قرنطینه از دیگر اقداماتی است که در طرح شهید سلیمانی انجام می‌شود.

سردار نقدی همچنین درباره اظهارات اخیر خود در خصوص توصیه به پاسداران در زمینه پرهیز از مصرف واکسن‌های خارجی کرونا با طرح این پرسش که صاحبان شرکت‌های بزرگی که این واکسن‌ها را تولید می‌کنند چه کسانی هستند؟ اظهار کرد: امروز همان‌هایی صاحبان شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا هستند که معتقدند جمعیت مردم دنیا زیاد است و باید ۲۰ درصد از جمعیت دنیا کاسته شود؛ این کاهش نیز تنها از طریق افزایش مرگ و میر صورت می‌گیرد. بر اساس اسنادی که وجود دارد این موسسات خود ویروس را دست‌کاری و آلوده کرده‌اند؛ در شرایط چگونه می‌توان به آنها اعتماد کرد؟ من اعتماد نمی‌کنم.

وی افزود: من گفتم که نمی‌توانم جای مسئولان بهداشت و درمان کشور بنشینم و راجع به آنها قضاوت کنم؛ تصمیم با مسئولان بهداشت و درمان است و اگر من بخواهم خطاب به همه مردم حرفی بزنم به دخالت در کار وزارت بهداشت و درمان متهم می‌شوم، اما حوزه مسئولیت من پاسدارانی است که با من کار می‌کنند و مسئول اداره امور آنها هستم و می توانم به آنها توصیه‌هایی داشته باشم و در این خصوص نیز کسی نمی‌تواند به من بگوید که دخالتی در کارش کردم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید