سخنان تند چاووش اوغلو علیه ماکرون

    کد خبر :619364

وزیر امور خارجه ترکیه به تندی به انتقادات رئیس جمهور فرانسه پاسخ داد.

 

به گزارش بازتاب به نقل از آناتولی٬ سخنان امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در مورد خطاهای ترکیه در خصوص مهاجرین و همچنین محدودیت آزادی بیان در ترکیه٬ واکنش‌های تند چاووش اوغلو را به دنبال آورد.

 

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه خطاب به ماکرون گفت: تاکنون چند مهاجر را به کشورتان راه داده‌اید که از دیگران انتقاد می‌کنید؟ من این سخنان شما را همچون آواز خروسی می‌بینم که پاهایش در فضله فرو رفته اما با صدای بلند آواز می‌خواند.

 

چاووش اوغلو در ادامه در مورد وضعیت داخلی فرانسه گفت: ماکرون در حالی از آزادی بیان در ترکیه انتقاد می‌کند که مقامات اطلاعاتی و امنیتی تحت امر او٬ تاکنون چندین روزنامه‌نگار را مورد بازخواست قرار داده و آنان را به اماکن ویژه فراخوانده‌اند که چرا در مورد معاملات تسلیحاتی فرانسه تحقیق کرده‌اند.

 

وی افزود: رئیس جمهور فرانسه با زبان‌ درازی به ترکیه درباره آزادی بیان٬ پا را از حد خود فراتر گذاشته و معتقدم که فرانسه آخرین کشور جهان است که حق اظهار نظر درباره ترکیه را داشته باشد. در شرایطی که ما در حال جنگ با تروریست‌های ی.پ.گ و پ.ک.ک هستیم٬ ماکرون غیر از استقبال از سران این گروه‌ها در کاخ ریاست جمهوری الیزه٬ چه اقدام دیگری انجام داده است؟

 

پیش‌تر نیز بین امانوئل ماکرون و مقامات ترکیه چند بار تنش لفظی روی داده اما این نمونه تندترین پاسخ وزیر امور خارجه ترکیه به او بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید