سایتی مانند دیجی کالا داشته باش

    کد خبر :955803

تقریبا همه ایرانیان با دیجی کالا آشنایی دارند و حتی بسیاری از ما برای خرید برخی از مایحتاج خود سراغ این وب سایت فروشگاهی رفته ایم. دیجی کالا بی شک اولین فروشگاه اینترنتی بزرگ ایران است که فعالیت بسیار حرفه ای در بستر اینترنت دارد. در نتیجه اگر از هر کسی بپرسید که چطور می توان کسب و کار پر رونقی در دنیای وب داشته باشم؟ احتمالا پاسخ شما این است که: “سایتی مانند دیجی کالا داشته باش”.

البته برای این کار باید روند طراحی سایت فروشگاهی را تقریبا مانند دیجی کالا طی کنید و مراقب باشید که گوگل شما را به عنوان یک سایت با محتوای تکراری شناسایی نکند. در ادامه این مطلب منظور ما از داشتن سایتی مثل دیجی کالا این است سایت شما قالب مشابه دیجی کالا داشته باشد و از امکاناتی که در این فروشگاه اینترنتی روند خرید را برای مشتریان راحت تر می کند بهره ببرد.

چرا دیجی کالا اینقدر موفق عمل کرد؟

قبل از این که سراغ راه اندازی فروشگاه اینترنتی با قالب مشابه دیجی کالا برویم، بهتر است به این موضوع توجه کنیم که این وب سایت یکی از اول فروشگاه های اینترنتی در ایران است. همین سابقه می تواند اولین و مهمترین دلیل پیشرفت دیجی کالا تا جایگاه امروزش باشد.

پس شما وقتی قصد الگو برداری از دیجی کالا را دارید باید مراقب باشید که این کار را ضمن مشورت با افراد حرفه ای انجام دهید. چرا که شاید بسیاری از امکانات دیجی کالا برای شما اضافه باشد. در نتیجه هزینه انجام شده تلف خواهد شد.

ویژگی های مثبت طراحی سایت دیجی کالا چیست؟

برای این که قالب مشابه دیجی کالا را برای طراحی سایت فروشگاهی خود داشته باشید، باید قبل از همه چیز این مورد بسیار مهم را مورد توجه قرار دهید که نقاط قوت این سایت چیست. البته منظور از نقاط قوت صرفاً مسائل تکنیکی طراحی سایت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی می باشد.

داشتن ظاهری متفاوت و خاص، وجود دسته بندی محصولی مناسب،  تجربه کاربری مناسب و شفافیت در ارائه اطلاعات محصولی از ویژگی های اصلی مثبت دیجی کالا هستند که در ادامه به صورت کامل تر هر کدام این نقاط قوت را مورد بررسی قرار می دهیم.

1- شفافیت در ارائه اطلاعات محصولی

یکی از نکاتی که باید در زمان راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدانید این است که اگر اطلاعات کافی در خصوص محصول را در اختیار مشتریان نگذارید، به احتمال بسیار زیاد رغبتی به خرید محصولات از شما نخواهند داشت. دیجی کالا از این اصل مهم باخبر است و برای هر محصول اطلاعات شفاف و درستی را در اختیار مشتریان می گذارد.

برای ارائه اطلاعات نباید هدف شما صرفا بازاریابی باشد، بلکه باید به کاربر کمک کنید اگر محصول مورد نظر پاسخگوی نیاز او نیست متوجه این موضوع شود و از خرید اشتباه توسط او جلوگیری کنید. همچنین افراد فعال در بخش پشتیبانی دیجی کالا همواره به سوالات رایج مشتریان پاسخ می دهند و نقطه ابهامی برای آنها باقی نمی گذارند.

2- وجود دسته بندی مناسب برای محصولات

دسترسی به دسته بندی محصولات در سایت دیجی کالا بسیار ساده است و کاربران با چند کلیک ساده می توانند به راحتی بعد از ورود به دیجی کالا، محصول متناسب با نیاز خود را پیدا کنند. وجود دسته بندی مشخص برای محصولات علاوه بر اینکه می تواند به کاربران کمک کند، در زمینه سئو نیز تاثیر مثبت بالایی دارد.

در نتیجه علاوه بر رضایت مشتریان، رضایت موتور جستجوی گوگل نیز جلب خواهد شد. علاوه بر دسته بندی وجود بخش جستجو نیز روند پیدا کردن محصولات مورد نظر از دیجی کالا را برای مشتریان ساده تر می سازد.

3- بهبود تجربه کاربری وب سایت

دیجی کالا همواره تمرکز ویژه بر روی تجربه کاربری وب سایت خود دارد. تجربه کاربری نامناسب باعث می شود تا بتوانید به راحتی اهداف خود را درون یک وبسایت دنبال کنید و برای جستجو به دنبال مایحتاج خود سردرگم نشوید. در زمان راه اندازی فروشگاه اینترنتی، نامناسب بودن تجربه کاربری به معنای نامناسب بودن کلیه اقدامات شما جهت طراحی سایت فروشگاهی خواهد بود.

سایت دیجی کالا با داشتن تجربه کاربری مناسب باعث می شود تا مراجعه کنندگان به این وب سایت فروشگاهی تمایل بیشتری به خرید داشته باشند. همین موضوع باعث شده تا قالب مشابه دیجی کالا بین افرادی که قصد طراحی سایت فروشگاهی دارند طرفداران زیادی به دست بیاورد.

4- داشتن ظاهر متفاوت

می توان گفت یکی از ویژگی های کلیدی سایت دیجی کالا که باعث جلب توجه مشتریان به آن می شود، ظاهر مناسب و زیبای سایت است. استفاده درست از سادگی باعث شده تا هیچ چیزی برای بازدیدکنندگان سردرگم کننده نباشد و تمامی جزئیات نیز هدفمند واقع شوند.

نحوه قرارگیری تصاویر مربوط به محصولات، فرم دسته بندی ها و سایر ویژگی های ظاهری همواره مورد توجه متخصصین دیجی کالا قرار گرفته است. طراحی سایت فروشگاهی دیجی کالا کاملا اصولی و در راستای اهداف اصلی فروشگاه انجام شده است.

چطور سایتی مثل دیجی کالا داشته باشیم؟

می توان گفت اولین قدم برای داشتن سایت مثل دیجی کالا آن است که قالب مشابه دیجی کالا را پیدا کنید. امروزه سایت های زیادی در زمینه تولید قالب آماده فعالیت دارند که هر کدام از آنها می توانند مزایای زیادی را در اختیار شما قرار دهند. استفاده از این سایت ها هزینه نهایی کار را برای شما تا حد زیادی کاهش خواهد داد. همچنین وجود قالب های متنوع آماده شبیه به دیجی کالا باعث می شود حق انتخاب گسترده تری در زمان راه اندازی فروشگاه اینترنتی داشته باشید.

قدم بعدی استفاده کردن از سیستم مدیریت محتوای مناسب فروشگاه اینترنتی است که پیشنهاد متخصصین سایت دارکوب به شما وردپرس می باشد. امکان نصب افزونه های گوناگون اجازه می دهد تا به راحتی روند محتوا گذاری و مدیریت قسمت های مختلف را طی کنید. اما مرحله بسیار مهم پیش روی شما آن است که اطلاعات خود در خصوص طراحی سایت فروشگاهی و مدیریت آن را افزایش دهید تا مراحل پیشرفت را با آگاهی طی کنید.

آیا کسب و کارهای جدید می توانند با دیجی کالا رقابت کنند؟

بسیاری تصور می کنند از آنجایی که دیجی کالا سابقه و سرمایه زیادی صرف پیشرفته خود کرده، رقابت با آنها غیرممکن است. نکته مهمی که در این زمینه باید به یاد داشته باشید این است که حتی الان نیز دیجی کالا برای بسیاری از محصولات تخصصی خدمات فروش ارائه نمی دهد و اگر محصولی ارائه می دهید که در سایت دیجی کالا موجود نیست، قطعاً شانس بیشتری برای پیشرفت خواهید داشت.

این خبر قطعاً برای آنهایی که محصولاتی خاص به فروش می رسانند بسیار خوب خواهد بود و افق روشنی را پیش روی راه اندازی فروشگاه اینترنتی آنها خواهد گذاشت.

یک روش مناسب برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

دیجیتال مارکتینگ امروزه دارای تکنیک های پیشرفته زیادی است که به شما اجازه می دهد پله های پیشرفت و سریعتر طی کنیم. روش حرفه ای و مناسبی که در اختیار شما قرار می گیرد، نیچ مارکتینگ یا توجه به گوشه ای از بازار است.

در این روش برای پیشرفت شما صرفاً تمرکز خود را روی بخش خاصی از مشتریان می گذارید و سعی می کنید تا با یافتن کلمات کلیدی مناسب و سایر ترفندها، خود را در معرض دید آنها قرار دهید. به عنوان مثال اگر فروشنده لوازم آرایشی برند خاصی هستید که در دیجی کالا موجود نیست، توجه به نام برند موردنظرتان باعث می شود تا روند پیشرفت را بهتر و سریعتر طی کنید.

معایب داشتن سایتی مانند دیجی کالا

بسیاری از مزایایی که در خصوص سایت دیجی کالا باهم بررسی کردیم صرفاً نقاط قوت هستند که گروه دیجی کالا برای پیشبرد اهداف بازاریابی خود از آنها استفاده می کنند. به عقیده برخی از متخصصان این که سایت شما ظاهری خاص و ویژه نداشته باشد را می توان به عنوان یک نقطه ضعف در نظر گرفت.

همچنین تجربه نشان داده برخی از مشتریان خدمات طراحی سایت فروشگاهی به دنبال قالب مشابه دیجی کالا هستند که هیچ تفاوتی با اصل این سایت نداشته باشد. در چنین شرایطی قطعاً روند کار شما دچار اختلال های خواهد شد. پیشنهاد ما به شما این است که به جای کپی کردن از روی دیجی کالا، نقاط قوت این وب سایت فروشگاهی را بهتر بشناسید و سعی کنید از اقدامات مثبت انجام شده توسط این گروه برای پیشبرد اهداف بازاریابی دیجیتال خود الهام بگیرید.

نتیجه گیری

درک اشتباه بسیاری از افراد ناآشنا از دنیای راه اندازی فروشگاه اینترنتی باعث شده تا تصور کنند صرفاً با راه اندازی یک سایت که دقیقا مثل دیجی کالا است، می توانند سریعاً پیشرفت کنند. پیشنهاد متخصصین به شما این است که قبل از تقلید کورکورانه حتماً با اصول اولیه طراحی سایت فروشگاهی آشنا شوید. راه اندازی آنلاین شاپ دارای پیچیدگی های خاصی است که شناخت آنها اجازه می دهد مسیر پیشرفت را با اطمینان بیشتری کنید.

در ضمن برای داشتن سایت مثل دیجی کالا باید علاوه بر توجه به نکات فنی و تکنیکی راه اندازی آنلاین شاپ، توجه داشته باشید که زمان یک فاکتور بسیار مهم هم جهت پیشرفت یک فروشگاه اینترنتی خواهد بود. برای داشتن انتخاب بهتر قبل از هر اقدامی می توانید با افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه بیشتری دارند مشورت کنید و راهنمایی های لازم را از آنها دریافت نمایید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید