سامانه شاد می‌تواند ۱۰ میلیون دانش‌آموز را آموزش دهد

    کد خبر :742318

محمدمهدی زاهدی با بیان این‌که در کمیسیون آموزش جلساتی در موضوع بازگشائی مدارس با توجه به شیوع کرونا داشتیم که نظر کمیسیون انتقادی بود و وزیر به موارد مطرح شده پاسخ داد،حداقل ۳ میلیون نفر دانش آموز در کشور تبلت و موبایل هوشمند ندارند و دو میلیون نفر به اینترنت دسترسی ندارند که این ۵ میلیون نفر خودبه خود از آموزش مجازی عقب می مانند.

این عضو کمیسیون آموزش و تخقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که به یکی از دغدغه های والدین منع استفاده دانش آموزان از تلفن همراه بوده است، گفت: همیشه بچه ها را از موبایل منع می کردیم و اکنون نگرانی داریم هم در موضوع استفاده بچه ها از تلفن هوشمند و مسئله دیگر محتوای آموزشی است.

وی ادامه داد:آمار ثبت نام در شبکه شاد جای بحث دارد به طوری که مدارس بعضا دانش آموزان را ثبت نام کرده اند اما هنوز دانش آموز نحوه استفاده از آن را نمی داند، باید پلت فرمی آماده شود که مانند یک پیام رسان داخلی برای آموزش استفاده شود و یکی از انتقادات شدید ما نسبت به وزارت ارتباطات عدم فراهم کردن بستر لازم برای این حوزه است.

به گزارش ایلنا، زاهدی تصریح کرد: واقعیت این است که سیستم شاد اینگونه نیست که فکر کنیم می تواند ۱۰ میلیون دانش آموز را آموزش بدهد و باید آموزش و پرورش فکر اساسی بکند. با بازگشائی مدارس، باید منافع ملی را در نظر بگیریم و مشکلات مطرح شود که از طریق پیگیری با وزارتخانه آنها را رفع کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید