سازمان حج: سفر زمینی به عتبات از نیمه دوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود

    کد خبر :877746
سازمان حج: سفر زمینی به عتبات از نیمه دوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به احتمال ازسرگیری سفر زمینی به عتبات از نیمه بهمن‌ماه گفت: در شیوه جدید قرار است زائران پس از تایید و موافقت سفارت عراق به صورت گروهی و لیستی از مرزهای زمینی خارج شوند.

علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به تلاش به منظور برقراری سفر زمینی به عتبات اظهار داشت: هم‌اکنون با توجه به لغو ویزای عراق برای سفرهای هوایی، فقط سفر هوایی به عتبات در حال انجام است. اما با مذاکرات صورت گرفته و تلاش سفیر کشورمان در عراق، طرف عراقی قول‌های مساعدی برای بازشدن مسیر زمینی به عتبات داده‌ است.

وی از احتمال برقراری سفر زمینی به عتبات از ابتدای ماه رجب خبر داد و گفت: رجب و شعبان ماه‌های زیارت اهل بیت علیهم السلام است. بر همین اساس، در نظر داریم که سفر زمینی به عتبات را با شیوه جدیدی به صورت محدود از اوایل ماه رجب همزمان با نیمه دوم بهمن‌ماه از سر بگیریم.

رشیدیان با بیان اینکه هنوز طرف عراقی ویزای زیارتی برای زائران صادر نمی‌کند، خاطرنشان کرد: در شیوه جدید قرار است زائران به صورت لیستی پس از موافقت سفارت عراق و تأیید اسامی از سوی طرف عراقی، از مرزهای زمینی خارج شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین درباره هزینه سفر به عتبات به صورت زمینی تصریح کرد: هزینه این سفر حدود چهار میلیون تومان کمتر از سفر دو طرف هوایی به عتبات خواهد بود؛ به طوری که پیش‌بینی می‌کنیم این سفر با مبلغ کمتر از پنج میلیون تومان بسته به استان‌های مختلف آغاز شود.

به گزارش فارس، سفر زمینی به عتبات از سال ۹۸ با ناآرامی‌های عراق با فرازونشیب‌هایی همراه بود تا اینکه در اسفند ۹۸ به دلیل شیوع کرونا همه سفرهای زیارتی به عراق بسته شد. از اوایل آذرماه سال جاری نیز پس از حدود 2 سال تعطیلی سفر عتبات، سفر به کربلا به صورت هوایی از سرگرفته شد. اما سفر زمینی به عتبات هنوز امکان‌پذیر نیست و زائران بسیاری در انتظار بازگشایی مرزها و سفر به کربلا هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید