سارکوزی برای محاکمه به دادگاه می‌رود

    کد خبر :763767

نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور اسبق فرانسه امروز دوشنبه در ارتباط با اتهام تلاش برای رشوه دادن به یک قاضی و همچنین اعمال نفوذ در دادگاه محاکمه می‌شود؛ یکی از چند پرونده تحقیقات قضایی که تهدید رسوایی را علیه چند دهه حرفه سیاسی او در بردارند.

دادستانها سارکوزی را متهم کرده‌اند به اینکه به قاضی ژیلبر آزیبر، وعده شغلی آسان و پردرآمد در موناکو را در ازای اطلاعات محرمانه تحقیقات مربوط به پذیرش پولهای غیرقانونی لیلیان بتنکور، مالک شرکت اورئال توسط سارکوزی برای کمپین انتخاباتی ۲۰۰۷ داده بود.

سارکوزی که از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ رئیس جمهور فرانسه بود ارتکاب هر گونه خطا در تمامی تحقیقات مطرح شده علیه خود را رد کرده و شدیدا برای لغو این پرونده‌های قضایی مبارزه می‌کند.

بازرسان همچنین مشغول شنود مکالمات میان سارکوزی و وکیلش تی‌یری هرتزوگ در ضمن بررسی حمایت‌های مالی از جانب لیبی در کمپین ۲۰۰۷ سارکوزی بوده‌اند. آنها در این میان فهمیدند که سارکوزی و وکیلش برای ارتباط برقرار کردن از تلفن‌های همراهی که تحت اسامی غلط ثبت شده استفاده کرده‌اند، از جمله اینکه تلفن سارکوزی به اسم پل بیسموت ثبت شده بود.

دادستانها گفته‌اند شنودها فاش کردند که سارکوزی و هرتزوگ چند بار درخصوص تماس با آزیبر، یک قاضی دادگاه استیناف فرانسه که در جریان تحقیقات مربوط به پرونده بتنکور بوده، بحث کرده‌اند.

آنها این اتهام را مطرح کرده‌اند که سارکوزی پیشنهاد داده به آزیبر در جهت کسب شغلی در موناکو در ازای کمک به خودش، کمک کند.

سارکوزی ماه جاری میلادی به تلویزیون بی.اف.ام گفت: آزیبر هرگز این شغل را در موناکو به دست نیاورد.

به گزارش ایسنا، هرتزوگ و آزیبر هر دو با سارکوزی در محاکمه از بابت اتهام فساد و اعمال نفوذ حضور دارند. آنها همچنین متهم به نقض قوانین حفظ اطلاعات محرمانه شغلی هستند و هر سه نفر در صورت محکومیت با احتمال مجازات تا سقف ۱۰ سال حبس و جریمه‌های سنگین مواجهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید