با ابداع یک ماده جدید؛

ساخت نمایشگری که از شیشه ضدگلوله هم سخت تر است

    کد خبر :635555

نوعی ماده شبیه خاک رس ابداع شده است. برای تولید این ماده نوعی کانی سخت به نام لعل استفاده شده است. با کمک این ماده می توان نمایشگری محکم و شفاف ساخت که از شیشه ضدگلوله سخت تر است.

 

ارتش آمریکا نوعی ماده شبیه خاک رس شفاف و فلزی ابداع کرده که در آینده به تولید نمایشگرهای بسیار محکم منجر می شود.

 

این خاک در حقیقت از یک کانی سخت و بلورین به نام لعل ساخته شده که بسیار سخت تر و البته سبک تر از شیشه ضدگلوله است. لعل از اکسید منیزیم، آلومینیوم و آهن ساخته شده است.

 

محققان ادعا می کنند می توان از آن برای محافظت از خودروها و هواپیماها استفاده کرد. همچنین این ماده در فضاپیما و ماهواره نیز کاربرد دارد.

 

برخی کارشناسان این ماده را با آلومینیوم شفافی مقایسه کرده اند که برای ساخت پنجره های فضاپیماهای یک سریال تلویزیونی استفاده می شود.

 

علاوه بر آنچه گفته شد، می توان از این لعل برای ساخت لنزهای ضد خش دوربین ها و نمایشگر موبایل ها استفاده کرد. به گفته محققان این ماده شفاف در لیزرها و تجهیزات مادون قرمز نظامی نیز کاربرد دارد.

 

برای ساخت این ماده پودر نانو لعل فشرده وهمزمان حرارت داده شد. به گفته محققان ساخت آن بیش از ۱۰ سال طول کشیده است. این ماده را می توان مانند گل معمولی شکل داد.

 

«جاس سانگرا» رهبر این پژوهش در آزمایشگاه تحقیقات نیروی دریایی آمریکا می گوید: عملکرد این ماده حتی از شیشه های ضدگلوله نیز بهتر است. اگر پنلی از این ماده جایگزین شیشه ضدگلوله شود از وزن دستگاه به شدت کاسته می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید