سئول خواستار مشارکت کره شمالی در طرح های انرژی شد

    کد خبر :252282

‘کانگ کیونگ وا’ وزیر خارجه کره جنوبی در اظهاراتی مصالحه جویانه خواستار مشارکت فعال کره شمالی در طرح انرژی منطقه ای شد.

به گزارش بازتاب از تارنمای کوریا تایمز، وی امروز جمعه ابراز امیدواری کرد با همکاری دو کره و روسیه خط لوله انتقال گاز طبیعی موسوم به ‘پی ان جی’ خیلی زود فعال شود.
وزیر خارجه کره جنوبی تاکید کرد مشارکت کره شمالی در این گونه طرح های انرژی ضامن صلح و تضمینی برای کاسته شدن از تنش هاست.
وی در اجلاس همکاری انرژی منطقه ای در پایتخت کره جنوبی تصریح کرد که وقتی می خواهیم روابط دو کره بهبود پیدا کند باید اقداماتی از این دست نیز صورت گیرد و طرفین در طرح های مختلف از جمله انرژی مشارکت داشته باشند.
وی افزود: کره جنوبی، ژاپن، کره شمالی، روسیه و چین از بزرگترین مصرف کنندگان انرژی هستند و یک سوم از انرژی دنیا را صرف می کنند و باید با یکدیگر برای تامین آن همکاری داشته باشند و این می تواند عاملی برای پیشبرد صلح منطقه ای باشد.
وزیر خارجه کره جنوبی سوخت گاز طبیعی را برای محیط زیست مناسب دانست و ابراز امیدواری کرد در جریان این همایش کشورهای شرکت کننده با اهمیت دادن به این موضوع راه هایی برای استفاده بهینه از سوخت های پاک پیدا کرده و در باره اجرای طرح های مختلف انرژی، رایزنی مفیدی داشته باشند.
به دنبال برگزاری رقابت های المپیک زمستانی و شرکت هیات های سیاسی و ورزشی کره شمالی در این رقابت ها، فضای شبه جزیره به سمت صلح و سازش گام برداشته است.
برگزاری نشست سران دو کره در آینده و دیدار کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا از جمله برنامه هایی است که در این راستا انجام می شود.
رهبر کره شمالی این هفته نیز به چین سفر کرد و 4 روز در پکن با مسئولان این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید