زهره هراتیان بهترین پزشک جوان آسیا شد/ سیف‌برقی و شهاب دست خالی ماندند

  • ورزشی
  • یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۲:۴۵
    کد خبر :381001

بهترین‌های پزشکی فوتبال آسیا از سوی کمیته پزشکی AFC معرفی شدند که هراتیان به عنوان بهترین پزشک جوان انتخاب شد و نوروزی و خانلری نیز موفق به کسب مدال شدند.

کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال (AFC) در حاشیه کنگره علمی این کنفدراسیون در سه بخش بهترین‌های پزشکی کشورهای عضو خود را در بخش فوتبال معرفی کرد.

این انتخاب‌ها هر چهار سال یک بار رقم می‌خورد که در دو بخش شایستگی و جوان فقط یک نفر انتخاب می‌شوند و در بخش بعدی که سوابق پزشکان و حضورشان در فوتبال اثربخش است، مدال‌های طلا، نقره و برنز (بستگی به سابقه و نوع فعالیت پزشکان دارد) تعلق می‌گیرد. در بخش شایستگی دکتر توحید سیف‌برقی، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال از ایران خود را کاندیدا کرده بود که نتوانست به این عنوان دست پیدا کند. جایزه این بخش به پروفسور هاروهیتو آئوکی ژاپنی رسید که از پزشکان باسابقه کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفاست.

با این حال در بخش جوان پزشکی ایران دو نماینده داشت، دکتر بهار حسن میرزایی که از سوی فدراسیون فوتبال معرفی شده بود و دکتر زهره هراتیان که با توجه به سوابقش از سوی کمیته پزشکی AFC در لیست کاندیداها قرار داشت. جایزه این بخش با وجود عدم معرفی هراتیان از سوی فدراسیون فوتبال ایران، به این پزشک رسید که ریاست ایفمارک را هم به عهده دارد.

به گزارش تسنیم ،در بخش سوم هم مدال‌های طلا، نقره و برنز به پزشکان برتر تعلق می‌گرفت، پزشکان ایرانی جزو کاندیداهای دریافت مدال طلا نبودند، اما دکتر امین نوروزی، معاون پزشکی باشگاه استقلال و دکتر پرهام خانلری، پزشک تیم ملی فوتبال کشورمان جزو کاندیداهای دریافت مدال نقره بودند که موفق به کسب مدال شدند. علیرضا شهاب، فیزیوتراپ تیم ملی هم در بخش کسب مدال برنز کاندیدا بود که او هم مانند سیف‌برقی و حسن میرزایی دست خالی ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید