زمزمه‌های بازگشت هیلاری کلینتون به انتخابات آمریکا/ رقابت ترامپ و هیلاری تکرار می شود؟

    کد خبر :921752
ترامپ و هیلاری کلینتون

شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی درباره انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا ادعا کرده که در روزهای اخیر گزارش‌های متعددی درباره بازگشت هیلاری کلینتون، وزیر اسبق امور خارجه و نامزد سابق دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به عرصه رقابت‌های انتخاباتی سال 2024 منتشر شده است.

آژانس خبری سی‌ان‌ان در گزارشی که درباره احتمال بازگشت هیلاری کلینتون منتشر کرده؛ تاکید کرده که نامزد سابق دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده بعد از گذشت چیزی حدود 5 سال حاشیه‌نشینی در فضای سیاسی آمریکا فرصت را مناسب دیده تا دوباره به عرصه انتخابات بازگردد.

این رسانه بعد از اشاره به این که هیلاری کلینتون این روزها در حال بازسازی عناصر رسانه‌ای خود برای تشکیل یک کمپین انتخاباتی قدرتمند است؛ از تصمیم نزدیک به صد درصدی هیلاری و گروه مشاورینش برای حضور در عرصه انتخابات آینده آمریکا خبر داده است.

در این گزارش که با عنوان «زمزمه‌های بازگشت هیلاری کلینتون» منتشر شده، به ورود وزیر خارجه سابق آمریکا به رقابت‌های انتخاباتی- در بحبوحه تصمیم حاشیه‌ساز دیوان عالی آمریکا مبنی بر غیر قانونی خواندن سقط جنین- اشاره شده و تاکید شده که «زمان بازگشت هیلاری فرا رسیده است»!

به عقیده مقاله‌نویس سی‌ان‌ان بازگشت هیلاری کلینتون به عرصه رقابت‌های انتخاباتی دو دلیل عمده دارد. دلایلی که در تحلیلی- به زعم سی‌ان‌ان درست- مهم‌ترین انگیزه‌های هیلاری کلینتون برای اعلام نامزدی یا به بیانی دقیق‌تر ورود مجدد او به عرصه انتخابات آمریکا بوده‌اند.

به نوشته شفقنا، مهم‌ترین عاملی که انگیزه لازم را برای بانوی اول اسبق ایالات متحده در زمینه ورود به عرصه انتخابات به وجود آورده، وضعیت بایدن و احتمال بسیار ضعیف حضور مجدد او در انتخابات 2024 است- که باعث می‌شود شرایط برای حضور هیلاری مهیا به نظر برسد.

دلیل دوم و البته به همان نسبت مهم، وجود عناصر نه چندان قوی در اردوگاه دموکرات‌ها در رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 است. یا به عبارت بهتر وجود و حضور رقبای ضعیفی مانند گوین نیوسام و کامالا هریس، تقریباً هم‌اندازه با ضعف جو بایدن احتمال برآمدن هیلاری کلینتون به عنوان نامزد اصلی حزب دموکرات را در دوره آتی بسیار پررنگ جلوه می‌دهد.

از نگاه رسانه‌ها و نویسندگان دیگر ضعف جمهوری‌خواهان نیز در این میان کمتر از دموکرات‌ها نیست. به عبارت بهتر، این که در میان جمهوری‌خواهان جز خود دونالد ترامپ نامزد قدرتمند دیگری وجود ندارد ( و البته ترامپ هم هنوز تصمیم جدی درباره حضور در انتخابات نگرفته) انگیزه هیلاری کلینتون برای حضور در رقابت را بیشتر کرده است.

رسانه‌ها در این زمینه به نامزدهای احتمالی مقدماتی جمهوری‌خواهان از قبیل ایسا هاچینسن فرماندار ایالت آرکانزاس، کریس سنونو فرماندار ایالت نیوهمپشیر، گلن یانگکین فرماندار ایالت ویرجینیا، دونالد ترامپ جونیور فرزند ارشد رئیس‌جمهور سابق آمریکا، تد کروز سناتور ایالت تگزاس و تیم اسکات سناتور ایالت کارولینای جنوبی اشاره می‌کنند- که با هیچ متر و معیاری در قیاس با هیلاری کلینتون وزنی ندارند.

در این میان، از بین نامزدهای احتمالی جمهوری‌خواه تنها نیکی هیلی نماینده دولت ترامپ در سازمان ملل و مایک پنس معاون ترامپ می‌ماند که در صورت معرفی از سوی حزب متبوع‌شان توان رقابت با هیلاری را دارند. و البته خود دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که پیش‌تر هیلاری کلینتون را شکست داده و این بار هم در صورت حضور هیلاری، برای عبور از او کار راحتی نخواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید