زمان انتظار برای تحویل تویوتا لندکروزر به ۴ سال رسید

  • خودرو
  • پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ ۱۶:۴۶
    کد خبر :843686
زمان انتظار برای تحویل تویوتا لندکروزر به ۴ سال رسید

استقبال مشتریان از لندکروزر جدید و سفارش نسخه‌های گران‌قیمت و کمبود قطعات، زمان تحویل این خودرو به مشتریان را چهارساله کرده است.

مشتریان عاشق لندکروزر جدید هستند و این مدل به‌ قدری محبوب است که به گزارش Cars Guide، احتمالاً تحویل برخی از سفارش‌ها و تریم‌های آن چهار سال طول خواهد کشید و کمبود تراشه‌ وضعیت را بحرانی‌تر کرده است.

تویوتا از زمان آغاز پیش‌فروش لندکروزر جدید در ۲ آگوست سال جاری میلادی، بیش از ۲۰ هزار سفارش دریافت کرده است. حدود ۹۰ درصد خریداران ژاپنی، تریم‌های GR Sport و ZX را انتخاب می‌کنند و مدت‌زمان مورد نیاز برای ساخت این نسخه‌ها بسیار زیاد است.

وضعیت در حال بحرانی‌تر شدن است و تویوتا به دلیل کمبود قطعات، در نیمه‌ی دوم آگوست و اکثر روزهای ماه سپتامبر لندکروزر نمی‌سازد و این اتفاق نه‌تنها در بازار ژاپن، بلکه بر سایر بازارهای جهانی هم تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان مثال، نمایندگی‌های تویوتا در استرالیا فقط نمونه‌هایی برای نمایش دارند و واحدهای فروش از مشتریان می‌خواهند بعداً مراجعه کنند.

این اولین گزارش از تعداد زیاد سفارش‌های لندکروزر نیست و در ماه آگوست تویوتا گزارش داد که در حال حاضر تقاضا بسیار بالا است و تولید ۱۲ ماه آینده را شامل می‌شود. در آن زمان هرکسی که لندکروزر جدید را خریداری کرده بود؛ باید حداقل یک سال صبر می‌کرد تا خودروی او آماده‌ی تحویل شود.

لندکروزر جدید در برخی از بازارهای جهان مانند آمریکا عرضه نمی‌شود؛ اما به جای آن می‌توان لکسوس LX را خریداری کرد. خودروی مذکور نمونه لوکس‌تر لندکروزر است و برای ساخت آن از پلتفرم لندکروزر استفاده می‌شود. البته طبق برخی از گزارش‌ها، کمبود تراشه‌ روی تولید لکسوس LX هم تأثیرگذار بوده است و ظاهراً لکسوس عرضه‌ی آن را تا سال ۲۰۲۲ به تعویق می‌اندازد.

به گزارش زومیت، لکسوس LX جدید با نسخه‌ی 750h در برخی از کشورها حضور دارد و پیشرانه‌ی ۳٫۵ لیتری V6 توئین‌توربو و هیبریدی آن ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. مدل اصلی LX نسخه‌ی 600 است. این مدل هیبریدی نیست و از پیشرانه‌ی V6 توربوشارژ ۳٫۵ لیتری با قدرت ۴۰۹ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید