زالی: ۵ روز قرنطینه برای مبتلایان امیکرون کافی نیست

    کد خبر :889292
۵ روز قرنطینه برای مبتلایان امیکرون کافی نیست

زالی درباره ایزولاسیون بیماران کرونایی در خانه گفت: مطالعات اخیر نشان داده که ۵ روز قرنطینه برای امیکرون کافی نیست و براساس مطالعات جدید اگر کسی ۷ روز علایم نداشته باشد و تست منفی داشته باشد می تواند با استفاده از دو ماسک در سرکار حضور پیدا کند و اگر کسی ده روز علایم ندارد می توان بدون تست منفی و با استفاده از دو ماسک در سرکار حاضر شود.

علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان تهران گفت: درباره امیکرون باید مراقبتها ادامه پیدا کند و کماکان باید تاکید بر واکسیناسیون به ویژه دوز سوم باشد و هنوز هم پوشش گسترده واکسیناسیون دوز سوم می تواند راهگشا باشد و اگر جامعه واکسیناسیون کامل شود در سویه های بعدی نیز موثر است.

وی درباره مشکلات ناشی از کرونا گفت: واکسیناسیون احتمالا می تواند عوارض مزمن کرونا را که بسیار هم آزاردهنده است نیز کاهش دهد.

وی با اشاره به پدیده عفونت مجدد ادامه داد: عفونت مجدد به دلیل ایمنی گریزی امیکرون شانس بالایی دارد اما واکسیناسیون باز هم می تواند در این زمینه موثر باشد. اگر کسی سویه های قبلی کرونا را گرفته باشد در مقابل امیکرون ایمن نیست.

زالی خاطر نشان کرد: باید در زمینه واکسیناسیون کودکان فعال‌تر عمل کنیم و والدین باید در این زمینه اقدامات بهتری داشته باشند. دو میلیون کودک در شیلی با سینووک واکسینه شده اند و ارزیابی های قابل توجهی داشته است.

زالی درباره زنان باردار گفت: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی بانوان باردار باید واکسینه شوند. براساس گزارش وزارت بهداشت نوزادانی که به کرونا مبتلا شده اند براساس مطالعات مشخص شده مادران آنها واکسینه نشده اند.

به گزارش ایلنا، وی درباره ایزولاسیون بیماران در خانه گفت: مطالعات اخیر نشان داده که ۵ روز قرنطینه برای امیکرون کافی نیست و براساس مطالعات جدید اگر کسی ۷ روز علایم نداشته باشد و تست منفی داشته باشد می تواند با استفاده از دو ماسک در سرکار حضور پیدا کند و اگر کسی ده روز علایم ندارد می توان بدون تست منفی و با استفاده از دو ماسک در سرکار حاضر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید