زائران اربعین با قطار فوق‌العاده رایگان جابه‌جا می‌شوند

    کد خبر :849384
زائران اربعین با قطار فوق‌العاده رایگان جابه‌جا می‌شوند

مدیر عامل شرکت راه‌آهن گفت: برای تسهیل و تسریع جابه‌جایی زائران اربعین ۴ رام قطار فوق‌العاده علاوه بر قطارهای برنامه‌ای در مسیر شلمچه و اهواز در نظر گرفته شده است.

سعید رسولی از تخصیص چند رام قطار برای بازگرداندن زائران اربعین به شهرهای خود خبر داد و گفت: برای تسهیل و تسریع جا به جایی زائران شرکت راه آهن قطارهای یکسره و شبانه روزی را از مرز شلمچه به خرمشهر و سایر شهرها در نظر گرفته است.

او ادامه داد: به جز قطارهای برنامه‌ای که از محور جنوب به خرمشهر و اهواز به مقصد تهران و مشهد عزیمت می‌کنند، ۴ رام قطار فوق العاده در مسیر خرمشهر به تهران پیش بینی کرده ایم و همچنین در مسیرهای شلمچه به خرمشهر و از خرمشهر به اهواز چند رام قطار فوق العاده هم پیش بینی کرده ایم که به صورت رایگان زائران را جا به جا می کنند.

مدیرعامل شرکت راه آهن بیان کرد: جا به جایی زائران را تا زمانی که همه زائران به شهرهای خود برسند، ادامه خواهیم داد.

رسولی با بیان اینکه قطارهای برنامه‌ای در این مسیر وجود داشتند، به طوری که در برخی از روزها سه قطار و در برخی از روزها چهار قطار از مبدا خرمشهر و اهواز به سمت مشهد و تهران حرکت می‌کنند، افزود: ۴ رام قطار فوق العاده پیش بینی کرده ایم و تا شب گذشته بیش از ۵ هزار نفر زائر را جا به جا کرده ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در مسیر شلمچه، خرمشهر، خرمشهر- اهواز اولین قطار فوق العاده حرکت خواهد کرد و تا زمانی که زائران به مقاصد خود برسند، این جا به جایی‌ها را ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: علاوه بر قطارهای برنامه ای، چهار رام قطار فوق العاده نیز برای انتقال زائران از ایستگاه اهواز به شهرهای مقصد زائران تدارک دیده شده است و این قطارها هم اکنون در اهواز مستقر شده اند.

رسولی با اشاره به آغاز عملیات بازگشت از شب گذشته ۶ مهر افزود: علاوه بر تدارکات دیده شده در صورت اعلام ستاد اربعین، راه آهن جمهوری اسلامی ایران این ظرفیت و آمادگی را دارد که متناسب با نیاز زائران، ظرفیت‌های خود را افزایش دهد.

وی ادامه داد: با توجه به ایام شهادت حضرت امام رضا علیه السلام، قطارهای فوق العاده‌ای در مسیر مشهد مقدس تدارک دیده‌ایم، اما در صورت نیاز می‌توان بخشی از این قطارها و همچنین قطارهایی را که ضریب اشغال کمتری دارند، نیز به مسیر محور جنوب و اهواز اعزام کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در تهران هم گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز به سهم خود در این مراسم تلاش کرد تا بخشی از زائران را از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ایستگاه شهرری و ورامین به شهرهای اطراف به صورت رایگان منتقل کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رسولی بیان کرد: همچنین با توجه به اهمیت نظارت میدانی در موضوع انتقال زائران اباعبدالله الحسین (ع)، به همراه معاون مسافری راه آهن شب گذشته در منطقه حضور پیدا کرده ایم و همواره بر اعزام زائران نظارت مستقیم خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت راه آهن تاکید کرد: تا زمانی که زائران در مسیرهای خرمشهر و اهواز حضور داشته باشند، شرکت راه آهن آنها را جا به جا خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید