رکورد جدید حفظ اعداد در گینس ثبت شد

  • آرشیو
  • دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ ۱۶:۳۴
    کد خبر :824762
رکورد جدید حفظ اعداد در گینس ثبت شد

مرتضی جاوید سومین رکورد خود را در زمینه حفظ و بازگویی اعداد در گینس به ثبت رساند.

مرتضی جاوید، ملقب به «سلطان حافظه ایران» و تنها ایرانی رکورددار حافظه جهان در گینس، صبح امروز در محل گنبد آسمان برج میلاد توانست، رکورد حفظ ۲۷ عدد در ۴ ثانیه را با حضور مشاور گینس به ثبت برساند.

جاوید گفت: در گام نخست حفظ بیشترین اسامی و تاریخ تولد در دو دقیقه را به ثبت رساندم که اسامی و مشخصات ۲۲ نفر به همراه اسم، روز، ماه و سال تولد بیان کردم.

او افزود: رکورد حفظ اعداد را هم در سال ۲۰۲۰ شکستم، به طوریکه توانستم در ۳۰ ثانیه، اعداد سه رقمی را حفظ و بازگو کنم. امروز نیز بیشترین حفظ اعداد در چهار ثانیه را شکستم.

این رکوددار گینس ادامه داد: یک نرم افزار حفظ اعداد است که هر مقدار عدد را در مدت زمان دلخواه به صورت رندوم در صفحه مانیتور نشان می‌دهد. در دنیای حافظه بالغ بر ۵۰ تکنیک برای حفظ ارقام یا تصاویر وجود دارد که بر اساس کد‌های تصویری، می‌توانیم اعداد یا هر گونه تصویر دیگر را حفظ کنیم.

او بیان کرد: ما برای اعداد در ذهنمان کد ساخته و این تعداد ارقام یا حتی تصاویر را براساس کد‌های ساختگی حفظ می‌کنم. ۲۷ رقم برای من ۹ کد است. تست حافظه هر چهار ثانیه یک آیتم است. من برای رکورد هر نیم ثانیه، یک آیتم را حفظ کرده‌ام.

جاوید گفت: حدود ۲۰ سال است در این زمینه فعالیت می‌کنم و تاکنون توانسته‌ام ۳۰ جلد کتاب در زمینه‌های یادگیری بیشتر (تقویت حافظه و مغز، یادگیری مهارت‌های زبان خارجی و موفقیت‌ها و انگیزش‌ها) تألیف و ترجمه کنم.

او با تاکید براینکه برای شکستن رکورد‌های دنیا باید تمرینات ذهنی خاصی را انجام داد، گفت: این تمرینات باعث می‌شود که از بروز بیماری‌هایی همچون آلزایمر جلوگیری کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گفتنی است؛ انگلیس، آمریکا و هند کشور‌هایی هستند که در زمینه حافظه وثبت رکورد در دنیا مطرح هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید