جدیدترین اخبار
26 اردیبهشت 1400 ساعت 16:21 آرشیو کد خبر :810582
برای چاپ کلیک کنید

رژیم غذایی هلندی ؛ راهکاری برای رهایی از چربی شکم

رژیم غذایی هلندی

یکی از راه‌هایی که برای رهایی از چربی زائد شکم وجود دارد، دنبال کردن رژیم غذایی هلندی است.

چربی شکم نوعی بافت چربی است که در نزدیکی اندام‌های حیاتی بدن قرار دارد. این نوع بافت چربی از نوعی محافظت و سرسختی برخوردار است؛ اما یافته‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد، شما می‌توانید با پیروی از رژیم غذایی هلندی، این بافت چربی را شکست دهید.

چربی‌های زیر پوستی اصطلاحی فنی است که بیشتر توجه ما را به خود جلب می‌کند، آن هم به این دلیل است که درست زیر پوست قرار دارد. اما چربی احشایی یا همان چربی شکم در نزدیکی اندام‌هایی حیاتی مانند کبد و روده قرار داشته و با اختلالات متابولیکی مانند «مقاومت به انسولین» در ارتباط است که می‌تواند منجر به پیشرفت دیابت نوع دو و بیماری‌های قلبی شود.

تحقیقات منتشر شده در «ژورنال بین المللی چاقی» (International Journal of Obesity) نشان می‌دهد رعایت یک الگوی غذایی خاص می‌تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. این مطالعه ارتباط میان شاخص رژیم غذایی هلندی و چربی احشایی شکم را در مردان و زنان میانسال مورد بررسی قرار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، برای مطالعه مقطعی، چربی احشایی بوسیله «ام‌ آر آی» در ۲ هزار و ۵۸۰ شرکت کننده مورد بررسی قرار گرفت. «ام‌ آر آی» نوعی اسکن است که می‌تواند از میدان‌های قوی مغناطیسی و امواج رادیویی برای تولید تصاویر همراه با جزئیات در خصوص چربی‌های احشایی داخل بدن استفاده کند.

بر اساس این گزارش، دستورالعمل رژیم غذایی هلندی استفاده شده در این پژوهش، شامل موارد زیر است:

۱- سبزیجات

۲- میوه

۳- غلات کامل (غلات کامل دانه‌هایی هستند که سبوس و جوانه آن‌ها جدا نشده است. مانند آرد سبوس‌دار، بلغور گندم، بلغور جو دو سر، برنج قهوه)

۴- آجیل

۵- لبنیات

۶- ماهی

۷- چای

در پایان این مطالعه، پژوهشگران دریافتند پایبندی به دستورالعمل‌های رژیم غذایی هلندی با چربی کمتری در بدن و نیز چربی احشایی و کبدی کمتری همراه است.

البته باید به این نکته نیز توجه داشت که علاوه بر بهبود رژیم غذایی، ورزش منظم نیز کلید کاهش چربی شکم محسوب می‌شود. توصیه می‌شود به تمرینات تناوبی شدیدی بپردازید که سبب مصرف انرژی شده و پس از ورزش باعث افزایش میزان متابولیسم (سوخت و ساز بدن) شود.

این ورزش‌ها را با ۲۰ دقیقه تمرین‌های وزنه برداری و تمرکز بر روی حرکات ترکیبی مانند اسکات، حرکت سوئینگ با دمبل یا پرس سینه انجام دهید. این نوع ورزش‌ها تمامی بدن شما را به حرکت در می‌آورد و این بدان معناست که شما احتمالا سریعتر چربی‌های شکم تان را می‌سوزانید.

بر اساس یک پژوهشی که از سوی موسسه سلامت عمومی هاروارد (Harvard School of Public Health) به انجام رسیده، مردانی که بیست دقیقه روزانه تمرین با وزنه انجام می‌دهند، در مقایسه با مردانی که به همان میزان زمان، فعالیت‌های هوازی انجام می‌دهند، از چربی‌های که با افزایش سن در ارتباط است، کمتر برخوردار هستند. هرچند فعالیت‌های هوازی نیز میزان ضربان قلب را افزایش می‌دهد و سبب گرم شدن بدن شما می‌شود.

روی خط خبر

  • بدهی ۲۰ هزار تومانی تلفن ثابت در یک ماه موجب قطع تلفن‌ می شود
  • بستری شدن کرونایی‌ها روی برانکاردهای اورژانس / برگزاری مراسم‌ محرم، بحران برای کشور رقم‌ می‌زند
  • کشتی ایرانیِ مانده در کانال ولگا، از گِل خارج شد
  • آخرین نرخ دلار و یورو در صرافی ملی
  • بازار ارزهای دیجیتال قرمز پوش شد
  • آیت‌الله رئیسی در مراسم تنفیذ: پیام انتخابات ۲۸ خرداد تغییر وضع موجود بود
  • رهبر انقلاب: اولویت‎‌های دولت سیزدهم؛ میدان دادن به جوانان و تقویت پول ملی
  • احتمال انتخاب شهردار تهران در روز پنجشنبه
  • انتشار اولین تصویر از سریال ارباب حلقه ها
  • بازنشستگان نگران دائمی نشدن همسان‌سازی
  • قیمت نفت خام پس از یک سقوط سنگین تثبیت شد
  • قیمت جهانی طلا در آستانه گزارش اشتغال آمریکا افت کرد
  • جزئیات مراسم تنفید ریاست جمهوری
  • نخست وزیر انگلیس: ایران عامل حمله به کشتی اسرائیلی است
  • جزئیات جدید مالیات ستانی از خانه‌های لوکس
  • جدیدترین قیمت رسمی ارزها در ۱۲مرداد ۱۴۰۰
  • امارات واکسن سینوفارم را برای رده سنی ۳ تا ۱۷ سال تایید کرد
  • آذری جهرمی: طراحان طرح صیانت از کاربران فضای مجازی به اهداف مدنظر نمی‌رسند
  • واکنش حسین شریعتمداری به تهدید اسراییل
  • سامانه نوبت‌دهی واکسن کرونا برای خبرنگاران باز شد
  • ارشا اقدسی را شبانه کشتند
  • هماهنگ کننده مذاکرات برجام در مراسم تحلیف رئیسی شرکت می کند
  • وزیر جنگ اسرائيل خواهان اقدام فوری علیه ایران شد
  • ارشا اقدسی درگذشت
  • پیام تسلیت رهبر انقلاب به یوسفعلی میرشکاک
  • آخرین گفت و گوی تلویزیونی حسن روحانی
  • واکسیناسیون کرونا برای بیماران دیابتی
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی با معاون وزیر خارجه قطر
  • عضو شورای عالی فضای مجازی: مردم آزاد هستند از هر نوع فناوری استفاده کنند
  • توضیحات شهرداری درباره گور دسته جمعی در کرمان