رژیم صهیونیستی منکر ارتباط با شرکت جاسوسی خود شد

    کد خبر :859550
رژیم صهیونیستی منکر ارتباط با شرکت جاسوسی خود شد

وی روز شنبه مدعی شد که دولت رژیم صهیونیستی ارتباطی با شرکت ان اس او گروپ سازنده نرم افزار جاسوسی سایبری پگاسوس ندارد.

این شرکت توسط دولت ایالات متحده به علت عرضه یک جاسوس افزار برای هک انواع گوشی‌های هوشمند در فهرست سیاه دولت آمریکا قرار گرفته و صادرات تولیدات شرکت‌های آمریکایی به آن ممنوع شده است.

بررسی که در مورد عملکرد ان اس او گروپ در ماه جولای توسط رسانه‌های مختلف غربی صورت گرفته نشان می‌دهد جاسوس افزار پگاسوس توسط دولت‌های عربی سرکوبگر برای سرقت اطلاعات گوشی‌های روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر، برخی مسئولان سیاسی و غیره مورد استفاده قرار گرفته است. عربستان سعودی، بحرین و امارات از جمله کشورهایی هستند که از این جاسوس افزار بر علیه اتباع خود استفاده کرده‌اند و گوشی‌های مقامات ارشد آلمان و فرانسه هم هدف استفاده از این جاسوس افزار بوده‌اند.

ان اس او گروپ مدعی است محصولات خود را با مجوز وزارت دفاع رژیم صهیونیستی صادر می‌کند. به دنبال محکومیت اقدامات این شرکت توسط برخی کشورهای اروپایی و آمریکا صهیونیست‌ها مدعی تحقیقات در مورد عملکرد این شرکت شده‌اند. اما نتیجه این تحقیقات منتشر نشده و مشخص نیست محدودیتی برای صادرات تولیدات آن ایجاد شده یا خیر.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به اتهامات بر علیه ان اس او، این شرکت را مجموعه‌ای خصوصی و نه یک پروژه دولتی دانسته و مدعی شده ارتباطی با سیاست‌های دولت صهیونیستی ندارد. وی در یک کنفرانس خبری در بیت‌المقدس گفته است: ما در مورد جنگ افزارهای سایبری قوانین سختگیرانه ای داریم.

به گزارش مهر، این ادعاها در شرایطی صورت می‌گیرد که دولت صهیونیستی تمامی شرکت‌های امنیت سایبری را موظف به تبعیت از سیاست‌های وزارت دفاع کرده و از فناوری تشخیص هویت نیز برای شناسایی معترضان فلسطینی و دستگیری و شکنجه آنها استفاده می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید