بازتاب ایران

رویترز: قیمت نفت افزایش پیدا می کند/ دِ هیل: گنبد آهنین برای امنیت اسرائیل کافی نیست/ الجزیره: نامزدهای انتخابات به قالب مناظره ها انتقاد کردند/ المانیتور: توافق هسته ای قدم اول ایران است

    کد خبر :817544

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری رویترز، روزنامه دِ هیل، شبکه خبری الجزیره و پایگاه خبری المانیتور با تأکید بر موضوعاتی چون قیمت نفت افزایش پیدا می کند، گنبد آهنین برای امنیت اسرائیل کافی نیست، نامزدهای انتخابات به قالب مناظره ها انتقاد کردند، توافق هسته ای قدم اول ایران است ، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

رویترز: قیمت نفت افزایش پیدا می کند

مسئله نفت ایران و عرضه آن تحت شرایط رفع تحریم یکی از موضوعات مهم این روزها است، این شک در بازار نفت وجود دارد که ایران به بازار برگردد.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: نفت افزایش پیدا می کند زیرا عرضه ایران به زودی مشاهده نمی شود.

در ادامه آمده است: قیمت نفت روز سه شنبه افزایش یافت و پس از آن که دیپلمات ارشد آمریکایی گفت حتی اگر قرار باشد ایالات متحده به توافق هسته ای با ایران برسد، صدها تحریم آمریکا علیه تهران همچنان پابرجا خواهد.

می افزاید: این موضوع باعث قیمت نفت شده است به نحوی که در بالاترین سطح در بیش از دو سال گذشته قرار دارد.

نفت

در پایان این خبرگزاری این مسئله که نفت ایران به زودی در اثر توافق و رفع تحریم به بازار جهانی باز می گردد و بازار را متحول می کند، را رد کرده و مدعی است به علت وجود تحریم های مختلف، توافق چندان تاثیرگذار نخواهد بود.

دِ هیل: گنبد آهنین برای امنیت اسرائیل کافی نیست

ناکارآمدی سپر دفاع هوایی اسرائیل یا همان گنبد آهنین در مقابل حملات گروه های مقاومت در جنگ غزه باعث شده است بحث ها درباره چگونگی افزایش توان این سامانه داغ شود.

روزنامه دِ هیل در این باره نوشت: تعهدات برای بازگرداندن دفاع اسرائیل باید فراتر از گنبدآهنین باشد.

در ادامه آمده است: وعده بایدن که توسط سناتورهای جمهوری خواه تکرار شد برای پر کردن نقاط ضعف سامانه گنبد آهنین پس از جنگ اخیر غره بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

افزوده است: جنگ غزه نشان داد برای امنیت اسرائیل سلاح های مهم تری نسبت به گنبدآهنین وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، خطر ایران هسته ای و درگیری اسرائیل در یک جنگ گسترده وجود دارد.

همچنین آورده است: جنگ غزه نشان داد که چه چیزی در انتظار اسرائیل است و این تنها یک قسمت کوچک از آن بود.

گنبد آهنین

در پایان این روزنامه اشاره می کند که آمریکا باید سلاح های خاص و مهمات لازم برای تامین امنیت اسرائیل را به آن بدهد و خود نیز برای حمایت از اسرائیل آماده باشد.

الجزیره: نامزدهای انتخابات به قالب مناظره ها انتقاد کردند

دومین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در رسانه های بین المللی بازتاب داشته است و هر رسانه ای از زاویه ای به آن پرداخته است.

در این میان شبکه خبری الجزیره درباره دومین مناظره تلویزیونی نوشت: نامزدهای ایرانی از قالب مناظره انتقاد کردند.

ادامه می دهد: نامزدهای ریاست جمهوری در دومین مناظره خود به تبادل اتهامات پرداختند و تلویزیون دولتی را بابت نحوه اداره جلسات مورد انتقاد قرار دادند.

افزوده است: در مناظره سه ساعته روز سه شنبه هر نامزد به طور تصادفی سوالی را پاسخ می داد و چهار دقیقه فرصت پاسخ به سوال بود؛ پس از آن میکروفن به صورت خودکار خاموش می شد.

همچنین افزوده است: می توان گفت هفت نامزد همگی از روند برگزاری مناظره ناراضی بودند، این مناظره درباره موضوعات سیاسی و اجتماعی بود.

مناظره

در پایان این شبکه خبری با پرداختن به اتهامات نامزدها نسبت به یکدیگر از روند مناظره گفته است و همچنین به سخنان رهبری در موضوع ردصلاحیت ها اشاره کرده است و افزوده است که تصمیم شورای نگهبان در موضوع ردسلاحیت ها تغییری نکرده است.

المانیتور: توافق هسته ای قدم اول ایران است

نحوه مذاکره و پیش برد امور توسط ایران و آمریکا حین مذاکره و پس از آن موضوعی است که محل گمانه زنی است.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: بلینکن گفت پیروی ایران از توافق هسته ای اولین گام ایران است نه آخرین گام آن

ادامه می دهد: وزیر امور خارجه آمریکا که در کمیته روابط خارجی سنا صحبت می کرد گفت که مسائلی وجود دارد که می توانیم تعهدات محکم تری را از ایران بگیریم.

افزوده است: بلینکن به خروج ترامپ از توافق اشاره کرده است و افزوده اکنون ایران غنی سازی تا 60% را انجام می دهد، در صورت توافق موظف خواهد بود به قوانین آن عمل کند.

بلینکن

در پایان این پایگاه خبری آورده است که ایران پس از مذاکرات می تواند به عنوان یک طرف گفتگو باشد.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید