روسیه: ممکن است پیشنهاد کنیم مکان سازمان ملل از آمریکا به نقطه دیگری انتقال یابد

    کد خبر :606136

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در واکنش به مشکلات ویزایی که آمریکا برای کارکنان این کشور و دیگر کشورها در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک فراهم می کنند، اعلام کرده که روسیه درخواست خواهد کرد که مکان سازمان ملل از آمریکا به نقطه دیگری انتقال یابد.

به گزارش ایرنا، آندری کروتسکیخ با انتشار بیانیه ای افزود: ما ممکن است به خاطر جنگ ویزا که آمریکا آغازگر آن بوده است پیشنهاد انتقال دفتر مرکزی سازمان ملل را به مجمع ارایه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها به دلیل میزبانی مقر اصلی سازمان ملل متحد، مزاحمت هایی را برای دیپلمات های فعال در این سازمان ایجاد می کند و به طور مثال به دیپلمات های برخی کشورها ویزای سفر به آمریکا نمی دهد حال آنکه ما به دنبال بازدید از آمریکا نیستیم و تنها برای انجام امور خود به سازمان ملل می رویم.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در زمینه همکاری های بین المللی ادامه داد: با ادامه روندی که آمریکا در پیش گرفته است روسیه پیشنهاد خواهد کرد که در گام نخست حداقل مذاکرات مهم بین المللی از آمریکا به جای دیگری منتقل شود.

آمریکا با عدم صدور ویزا برای دیپلمات های بسیاری از کشورها عملا بارها توافقنامه سال 1947 را نقض کرده است که طبق آن این کشور موظف شده است رفت و آمد آزادانه مقامات مسول کشورهای عضو سازمان ملل متحد به محل استقرار موسسات مرکزی این سازمان را تامین کند.

پیشتر نیز معاون ماریا زاخارووا سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه به دلیل عدم صدور ویزا نتوانسته بود در نشست رسانه ای سازمان ملل متحد که اردیبهشت ماه امسال در آمریکا برگزار شده بود شرکت کند.

روابط روسیه و آمریکا تیره و پرتنش است و دو کشور در موضوعات مختلف همچون مساله ایران، سوریه و اوکراین اختلافات اساسی دارند.

آمریکا بیش از 70 بسته تحریمی علیه روسیه وضع کرده است و از پیمان منع گسترش موشک های هسته ای کوتاه و میان برد با روسیه نیز خارج شده است و در قالب ناتو هر روز بر حضور نظامی خود در نزدیکی مرزهای غربی روسیه می افزاید و اعلام کرده که در نظر دارد سامانه دفاع موشکی خود را در نقاط مختلف جهان تقویت کند مگر اینکه چین و دیگر کشورها هم به مذاکرات موشکی آمریکا و روسیه بپیوندند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید