روسیه: حرکات آمریکا و ناتو را به طور کامل رصد می کنیم

    کد خبر :859444

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در واکنش به حضور دو ناو آمریکایی در دریای سیاه گفت: آمریکا و ناتو با این اقدام‌ها در حال ارزیابی توان دفاعی ما هستند و ما حرکات آن‌ها را به طور کامل رصد می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، شویگو عصر یکشنبه در یک برنامه زنده تلویزیونی با بیان اینکه اکنون دو ناو جنگی آمریکا در دریای سیاه در حال فعالیت هستند، افزود: کشتی‌های جنگی خارجی در دریای سیاه در حال آزمایش قدرت مرزی ارتش روسیه هستند.

وی تصریح کرد: کشتی‌های مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده آمریکا و ناتو که وارد دریای سیاه می‌شوند در تلاش هستند تا قدرت دفاعی سواحل دریای سیاه و میزان حفاظت از مرز‌های جنوبی روسیه را آزمایش و ارزیابی کنند.

وزیر دفاع روسیه گفت: «وقتی یک کشتی جنگی متعلق به یک قدرت غیرمنطقه‌ای وارد دریای سیاه می‌شود و می‌فهمیم که سلاح‌های دقیق دوربرد حمل می‌کند، طبیعتاً ما آن را با دقت زیر نظر داریم و دنبال می‌کنیم و می‌دانیم که هرگونه تحریک نظامی در هر زمان ممکن از سوی این کشتی‌ها است، همانطور که به تازگی راً در مورد یک ناوشکن انگلیسی رخ داد و البته باید از چنین مواردی جلوگیری کنیم».

شویگو ادامه داد که «به بیان دقیق تر، این اقدام‌ها یک تلاش دائمی (ناتو و آمریکا) برای آزمایش ما است تا ببینیند چقدر آماده ایم و چقدر سیستم دفاعی خود را به طور مؤثر در سواحل دریای سیاه و به طور کلی در جنوب کشورمان آماده ساخته ایم.»

وزیر دفاع روسیه گفت: «آن‌ها در حال برنامه‌ریزی رزمایش‌هایی با همسایگان ما (نیروی دریایی گرجستان و اوکراین) هستند. اما ما نیز رزمایش‌هایی برگزار می‌کنیم و به انجام آن ادامه خواهیم داد».

دو ناو جنگی ایالات متحده آمریکا شامل «مونت ویتنی» و ناوشکن مجهز به موشک هدایت شونده «پورتر» در دریای سیاه در حال فعالیت هستند.

ناوگان ششم ایالات متحده پیشتر اعلام کرد که کشتی‌های جنگی این کشور برای عملیات مشترک با متحدان و شرکای ناتو در منطقه به دریای سیاه اعزام شده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید