رودکی میزبان جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی شد

    کد خبر :862285
رودکی میزبان جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی شد

دبیر اجرایی بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی گفت: آثار بخش آئین‌ها و بازی‌ها، خیمه‌شب‌بازی و نقالی در پهنه رودکی اجرای زنده خواهند داشت.

مهدی ابدالی معاون اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی و دبیر اجرایی بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی از برگزاری این دوره از رویداد به صورت پخش مجازی و اجرای زنده خبر داد و گفت: بیستمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی از ۱۴ آذر با برگزاری هشتمین دوره سمینارها کار خود را آغاز کرده و این دوره از جشنواره نیز از ۱۶ آذر با اجرای آثار نمایشی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

او در ادامه افزود: از آنجا که همچنان محدودیت‌هایی به دلیل شیوع ویروس کرونا وجود دارد تصمیم بر آن شد تا با هدف حفظ بیشتر سلامت هنرمندان و مخاطبان، سمینارها و نمایش‌های صحنه‌ای به صورت پخش مجازی از طریق سامانه‌های تلویزیون تئاتر ایران و تیوال در دسترس علاقمندان قرار گیرد و آثار بخش آئین‌ها و بازی‌ها، خیمه شب بازی و نقالی نیز در پهنه رودکی اجرای زنده داشته باشند.

ابدالی درباره زمان و نحوه ضبط آثار نمایشی حاضر در بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی بیان کرد: ضبط آثار نمایشی استان تهران و البرز از ۶ تا ۱۰ آذر ماه در پردیس تئاتر تهران انجام خواهد شد و ضبط آثار نمایشی شهرستان‌ها نیز با تامین هزینه توسط دبیرخانه جشنواره و براساس ابلاغ دستورالعمل‌هایی توسط گروه نمایشی صورت خواهد گرفت و درصورتیکه دستورالعمل‌های ابلاغ شده از سوی گروه نمایشی به صورت کامل رعایت نشود مجبور به حذف اثر از این رویداد خواهیم بود.

به گزارش همشهری آنلاین، دبیر اجرایی بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد: رونمایی از ۵ کتاب و بزرگداشت ۱۰ هنرمند از برنامه‌های این دوره از جشنواره است که جزئیات آن‌ها به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد. بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی از ۱۴ آذرماه سال جاری به دبیری داوود فتحعلی بیگی برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید