بادامچیان: روحانی مشخص کند که دولت را با چه دستاورد و چه میزان بدهی تحویل رییسی می‌دهد

    کد خبر :826704
روحانی مشخص کند که دولت را با چه دستاورد و چه میزان بدهی تحویل رییسی می‌دهد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت آقای روحانی در روزهای پایانی خود قرار دارد که ضرورت دارد در این پایان کار، با یکی دو اقدام رضایت آور به مردم احترام بگذارد.

اسدالله بادامچیان در پایان نشست دبیران حزب موتلفه تصریح کرد: اکنون تورم، گرانی، قطع برق، موضوع بورس، کاهش دوباره اررش پول ملی، نرسیدن نهاده های دامی به دامداران و موارد متعدد دیگر نارضایتی های مردم را افزایش داده است که برخی، این موضوعات را از مصادیق اخلال و اختلال می دانند.

وی تاکید کرد: البته از دستگاه های امنیتی و انتظامی انتظار این است که در رابطه با اخلال و اختلال با قاطعیت عمل کنند و دستگاه قضا نیز اقدامات جدی به عمل آورد.

بادامچیان ادامه داد: شایسته است دولت آقای روحانی مشخص کند که دولت را چگونه و با چه دستاوردی و یا چه میزان بدهی و هزینه تحویل آقای رییسی و دولتش می دهد. این امر در قضاوت درباره دولت آقای روحانی بسیار موثر خواهد بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه گفت: موفقیت دولت حجت الاسلام والمسلمین رییسی بیش از هر امری در انتخاب وزرا، معاونان و همکاران ایشان است و اجرای برنامه های آینده به ویژه در نیمه دوم امسال که شرایط مانده از دولت فعلی است، کار را سخت خواهد کرد.

بادامچیان در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به ۷ دور مذاکره ایران و طرفهای برجامی اظهار داشت: نتایج گفت و گوها نشان می دهد آمریکا قصد اجرای تعهدات برجامی خود و تامین خواسته های برجامی ایران در مذاکرات وین را ندارد.

مطابق سند چشم انداز جمهوری اسلامی تعامل سازنده و موثر در روابط بین الملل همچنان در دستور کار بوده و هست اما آمریکا و سه کشور همدست اروپایی آن در پی اهداف و مقاصد استعماری خود هستند و بر طبل تحریم ها می کوبند و حاضر نیستند از زورگویی و تحمیل خودداری کنند.

وی با اشاره به بخشی از گفت وگو ها که از طرف آمریکایی اروپایی به بیرون درز پیدا کرده است تصریح کرد: طرف بدعهد ما در برجام بر زیاده خواهی خود افزوده است و مطالبی را مطرح می کند که در چارچوب گفت و گوهای توافق شده نیست.

بادامچیان تاکید کرد: آمریکایی ها باید بدانند با یک ملت روبه رو هستند و مصوبه مجلس درباره لغو تحریم ها خواست ملت است و باید تماما اجرا شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به تحولات افغانستان اظهار داشت: فرار آمریکایی ها از افغانستان یک پیروزی است و اینکه آنها دولت همراه با آمریکا را در سخت ترین شرایط رها کردند و گریختند و نیز دیدار سران افغانستان با بایدن که جز تحقیر برای رییس دولت فعلی حاصلی نداشت، تجربه موثری است. ۲۰ سال حضور قلدرانه، ظالمانه و تجاوزکارانه نظامیان آمریکا و انگلیس در افغانستان به بهانه حفظ امنیت در این کشور، جز کشتار و جنایت و افزایش کشت مواد مخدر نتیجه ای نداشت.

بادامچیان تاکید کرد: حکومت آینده افغانستان باید تجربه بیاموزد و به جای همکاری با آمریکا، به ملت شجاع و مقاوم افغان تکیه کند و با وحدت و همدلی تمام قومیت ها و مذاهب را به کار گیرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: در افغانستان پشتون ها ۳۹.۵ درصد، تاجیک ها ۳۲.۵ درصد و هزاره ها ۲۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند و ازبک ها، ترک تبارها و نیز ۷ میلیون شیعه و مذاهب دیگر در کنار هم زندگی می کنند که حاکمیت حق همه آنهاست و تنها راه، احترام به حقوق همه و همزیستی و همراهی همگانی برای برقراری آرامش و امنیت در این کشور همسایه است.

به گزارش ایلنا، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درگذشت مبارز خستگی ناپذیر احمد جبرئیل دبیرکل جبهه خاق برای آزادی فلسطین را به خانواده و یاران وی و ملت فلسطین تسلیت گفت.

بادامچیان همچنین با گرامیداشت یاد مرحوم آیت الله ربانی املشی، برای وی علو درجات مسالت کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید