روحانی: دولت با مصوبه مجلس موافق نیست

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۴۹
    کد خبر :766287

رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور در جلسه علنی قوه مقننه و پس از دفاع از لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، این لایحه را تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس کرد.

رئیس جمهور گفت: ممکن است گمانه‌زنی‌هایی در رسانه‌ها مطرح شود که عدم حضور من در مجلس برای تقدیم بودجه، به دلیل مصوبه دیروز است؛ البته دولت با آن مصوبه موافق نیست اما نرفتن به مجلس صرفاً به دلیل رعایت پروتکل بهداشتی بوده است.

به گزارش ایلنا،‌ روحانی در جلسه هیأت دولت اظهار کرد: بسیار علاقمند بودم سخنان امروزم خطاب به نمایندگان در صحن علنی ایراد می‌شد عدم حضور در مجلس صرفاً به دلیل مصوبات ستاد ملی کروناست و ما همه موظفیم دستورات ستاد ملی را به عنوان وظیفه قانونی و شرعی را اجرا کنیم.

وی افزود: گمانه‌زنی‌هایی که ممکن است در رسانه‌ها مطرح شود که عدم حضور من به دلیل مصوبه دیروز مجلس است، البته دولت با آن مصوبه دولت موافق نیست اما نرفتن به مجلس صرفاً به دلیل رعایت پروتکل بهداشتی بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه بوجه امسال اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: سال آینده سال پایانی قرن ۱۴ است و در آستانه ورود به قرن ۱۵ خواهیم بود و از طرف دیگر این بودجه زمانی به مجلس تقدیم می‌شود که ما احساس می‌کنیم شرایط سال آینده با دهه‌ای که گذشت از آغاز سال ۹۰ تا امروز کمی متفاوت خواهد بود.

وی ادامه داد: دشمنان ما همه توانشان را در این دهه برای فشار به مردم به کار گرفتند به ویژه در سه سال اخیر تحریم را به جنگ تمام عیار اقتصادی تبدیل کردند اما در عین حال ما فکر می‌کنیم با شکست این جنگ در سال آینده شرایط متفاوت خواهد شد؛ نه تنها به خاطر شکست ترامپ بلکه هر دولتی در آمریکا روی کار می‌آمد به خاطر شکست جنگ اقتصادی ناچار بود در برابر ملت ایران سر تسلیم فرود بیاورد.

رئیس دولت اضافه کرد: ما در شرایطی دولت را آغاز کردیم که برای اولین بار بعد از جنگ تحمیلی ما شرایط رکود تورمی عمیقی را در کشور شاهد بودیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید