روحانی در دیدار حیدر العبادی: ایران و عراق نقش تأثیرگذاری در منطقه ایفا می‌کنند

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۱۱
    کد خبر :506353
روحانی

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران و عراق در کنار دیگر کشورهای دیگر منطقه مانند ترکیه نقش تأثیرگذاری در منطقه ایفا می‌کنند، گفت: باید تلاش کنیم تا علاوه بر روابط دوجانبه، همکاری‌های چندجانبه در زمینه‌های گوناگون مانند ترانزیت، راه‌آهن و مبارزه با تروریسم را میان کشورهای منطقه گسترش دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز (سه‌شنبه) در دیدار با حیدر العبادی نخست‌وزیر سابق عراق، با ابراز خرسندی از نشاط و فعالیت مسئولان عراقی در روند توسعه این کشور و توسعه روابط و همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: خوشبختانه روابط دولت‌ها و ملت‌های ایران و عراق، همواره روند مثبتی داشته و مسئولان دو کشور مسیر توسعه روزافزون مناسبات را به‌خوبی دنبال کرده‌اند.

وی بیان کرد: امروز باید با گسترش ارتباطات میان فعالان سیاسی و احزاب و روابط علمی میان دانشگاه‌های دو کشور و توسعه روابط دو ملت در جهت گسترش بیش از پیش همکاری‌های تهران – بغداد در بخش‌های مختلف از جمله تجاری، اقتصادی و آموزش‌های عالی مشترک تلاش کنیم.

به گزارش ایسنا،حیدر العبادی نخست وزیر سابق عراق نیز در این دیدار با مهم توصیف کردن سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق، گفت: دو کشور در سال‌های گذشته روابط و همکاری‌های بسیار نزدیکی بویژه در مبارزه با تروریسم در منطقه داشته‌اند و امروز باید تلاش کنیم تا مناسبات فی‌مابین در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و تجاری بیش از پیش گسترش یافته و استمرار داشته باشد.

نخست وزیر سابق عراق افزود: همه احزاب و سیاسیون عراق از گسترش همکاری‌ها و روابط با جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنند و هیچ عاملی نمی‌تواند در این روابط استراتژیک خدشه‌ای وارد کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید