روحانی: تحولات مثبت کلیدش در اختیار واشنگتن است/اگر کسی بخواهد با روحانی عکس بگیرد باید همه تحریم ها را بردارد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ ۱۱:۲۶
    کد خبر :598193

رئیس جمهوری با بیان اینکه سیاست ما تعامل گسترده با جهان است، ‌ گفت:‌ اگر کسی بخواهد با حسن روحانی عکس بگیرد این کار امکان پذیر نیست مگرآنکه روزی از تمام تحریم‌های ظالمانه دست بردارد و به حقوق ملت ایران احترام بگذارد.

حجت السلام والمسلمین حسن روحانی امروز- سه شنبه- در مراسم آغاز ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن با بیان این مطلب، اظهار داشت: شعار ما از روز اول، تعامل سازنده با جهان بود چهار سال دولت یازدهم را با همین شعار طی کردیم. در این دوسال گذشته دولت دوازدهم هم با این شعار پیش رفتیم.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در آغاز این دولت اعلام کردند که سیاست ما تعامل گسترده با جهان است. رهبری یک گام هم فراتر از گام دولت برداشته است. ایشان گفتند تعامل گسترده و بر همین مبنا ما حرکت می کنیم.
روحانی تصریح کرد:‌ ما خواهان تنش با دنیا نیستیم. ما خواهان امنیت در منطقه و جهان هستیم. همکاری با همه کشورهای دوست و آماده همکاری با آنها هستیم. آماده هستیم با همه مقررات بین المللی در چارچوب امنیت و منافع ملی مان حرکت کنیم. به این دلیل مسیر توانمند کردن ایران و قدرت ملی انتخاب کردیم.
به گزارش انتخاب،وی خاطرنشان کرد:‌ هرچه قدرت ملی افزایش یابد امید دشمنان به توطئه علیه ایران کاهش پیدا می کند و هرچه قدرت فرسوده شود، دشمنان امید و طمع بیشتر نسبت به کشور ما خواهند داشت. اصل برای ما امنیت ملی، منافع ملی و پیمودن آرمان های انقلاب است.
رئیس جمهوری اضافه کرد: لازم باشد با کسی حرف می زنیم، لازم باشد در جایی بایستیم دفاع می کنیم و اگر کسی بخواهد به ما زور بگوید برابر زورگو می ایستیم. اما هدف نهایی ما عظمت، سرافرازی و قدرت ایران است.
روحانی گفت: ما اگر کشور توانمندی از لحاظ دفاعی، اقتصادی، فرهنگی امنیتی و سیاست داخلی و خارجی باشیم کسی نمی‌تواند ما را شکست دهد این اساس منطق ما است. منطق ما عوض نمی شود و ما با همین منطق حرکت می کنیم.
وی در بخش دیگر از سخنانش یادآور شد: در برابر با قدرتهای جهان مذاکرات انجام دادیم و انجام می دهیم بر همین مبنا استوار است. قدرت ایران احقاق حقوق مردم و ایستادگی برابر بدخواهان برای دستیابی به آرمان های بلند نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی است.
رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در سخنان دیروز گفتم تولید ملی در راس کار ما است. اگر رونق تولید در کشور به وجود آمد و اگر ما توانمند و قدرتمند شدیم می توانیم به راحتی از این پیچ و خم ها عبور کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید