روایت نماینده مجلس از پیشنهاد رشوه مسئول ارشد صندوق ذخیره فرهنگیان

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ۱۰:۴۸
    کد خبر :218259

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، «پیشنهاد رشوه از سوی یکی از مسئولان ارشد این صندوق»، «بناگذاشتن اولین آجر دیوار کج صندوق در زمان نجفی»، و زوایای دیگر تخلفات و گزارش ۵ هزار برگی تحقیق و تفحص از این صندوق را تشریح کرد.
جبار کوچکی نژاد درباره حواشی تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: یکی از مسئولان ارشد صندوق یک روز بنده را صدا کرد و گفت: با تو کاری دارم. گفتم بگویید. گفت: بهتر است برویم در گوشه‌ای صحبت کنیم. ما رفتیم در گوشه‌ای. آن مسئول به من گفت: ما شما را به عنوان هیئت مدیره بانک … معرفی می‌کنم و حقوق کمتر از ۲۰ میلیون هم دریافت نخواهید کرد. بنده آن روز به این مسئول ارشد گفتم که شما اشتباه گرفتید. من معلم بودم و زندگیم بر اساس معلمی پایه‌گذاری شده است. پیشنهاد دوم این فرد این بود که گفت:«اگر اسم شما درباره همکاری مطرح شود شاید اشکالاتی به وجود بیاید لذا ماشین سازی … در اختیار ماست. شما اگر یکی از اعضای خانواده که هم اسم شما نباشد را معرفی کنید ما این فرد را به ماشین سازی … معرفی می‌کنیم. تقریبا حقوقی نزدیک به ۲۰ میلیون تومان دریافت کند». این موضوع به دولت یازدهم بر می‌گردد و تنها می‌توانم بگویم این فرد یکی از مسئولان ارشد صندوق بود. هنوز هست. ایشان فردی بود که نه تنها به صندوق ذخیره فرمان می‌داد بلکه به آقای وزیر آموزش و پرورش وقت هم فرمان می‌داد.

به گزارش میزان اهم اظهارات جبار کوچکی نژاد به شرح زیر است:

* آن مسئول ارشد صندوق ذخیره فرهنگیان وقتی دید بنده ول کن ماجرا نیستم یک غروب تاسوعا به گیلان آمد و با یکی از مسئولان گیلان صحبت کرد که رفیق ما بود و به آن فشار آورد و از او خواست که به من بگوید فلانی می‌خواهد به دیدار من بیاید که بنده گفتم برای چی؟ و او گفت: برای حوزه آموزش و پرورش. البته این موضوع در زمانی بود که فانی هم زیر فشار استیضاح مجلس بود.این فرد در دفتر آن رئیس دستگاه – که رفیق بنده بود حاضر بود – من به آن دفتر رفتم. این شخص در آن جا همه جور بحث با ما کرد و می‌گفت: شما هر چه بخواهید من انجام می‌دهم و از آنجا به برخی از معاونان وزیر وقت زنگ زد و می‌گفت: این کار را انجام دهید، آن کار را انجام دهید؛ که نهایتاً بنده به وی گفتم ما روی صندوق کوتاه نمی‌آییم و بالاخره بنده در مجلس دهم تحقیق و تفحص از صندوق را نوشتم؛ یعنی ما در آن زمان گزارش ماده ۲۳۶ از صندوق را تهیه کردیم و پیرامون این گزارش مشخص شد که در این صندوق تخلفات زیادی است که این موضوع به پایان عمر مجلس نهم ختم شد و پس از آن ما به سمت انتخابات رفتیم که بنده همان زمان نیت کردم که اگر درانتخابات رأی آورم این تحقیق وتفحص را کلید بزنیم لذا همین که چند روز از مجلس دهم و بنده وارد مجلس شدم سریع این تحقیق و تفحص را نوشتم و تعدادی از نمایندگان آن را امضا کردند.

*حاشیه امن به نظر من همان باند‌هایی است که در این صندوق پای کار بودند. به هر حال آقای «غ» یکی از موسسین بنیاد باران بوده است. بنیاد بارانی که تقریباً قدرتمندترین مجموعه اصلاح طلبان است.

*در جلسه اول تحقیق، آقای «غ» یک روز روبروی بنده با حالت پرخاش گرانه نشسته بود و به من گفت که شما به بنده تهمت زدید، ما آدم‌های پاکی هستیم و صندوق سود دهی دارد و هیچ مشکلی در صندوق نیست که در آن جلسه آقای دکتر عالمی و معاونین آقای «غ» هم بودند که در آن روز بنده هم معترض شدم و گفتم این جلسه، جلسه غیر قانونی است. در جلسه دوم آقای «غ» می‌گفت: بله درست است ما اشتباهاتی کرده‌ایم، اما به ما فرصت دهید که ما جبران کنیم.

* پس از آن جلسه هم آقای فانی پا به میدان گذاشت و درجلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به ما گفت که ما یک ماه دیگر به آن‌ها فرصت دهیم. این موضوع تقریبا نزدیک سال نو بود که بنده گفتم دیگر فرصت نیست و تفحص باید مسیر خود را طی کند؛ لذا با همه فراز و نشیب‌ها ما مُصر شدیم تا این تفحص انجام گیرد و این تفحص هم شروع شد و تا امروز که بنده خدمت شما هستم آمار واطلاعات دقیقی به ما نداده‌اند.
*یادم هست بنده یک گزارشی از روند کار صندوق به آقای لاریجانی دادم که وی خیلی متعجب شد و گفت: “پناه می‌برم به خدا” چرا که آقای لاریجانی دکتر «ع» را می‌شناخت و این فرد یک چهره علمی است و مدت‌ها معاون وزیر آموزش و پرورش در زمان‌هایی بوده است. در ادامه بنده به آقای لاریجانی گفتم که به هر حال اوضاع این صندوق از این قرار است. بنابر این آقای لاریجانی مانعی ایجاد نکرد.

* در این تفحص قوه قضائیه، دیوان محاسبات و دستگاه‌های امنیتی با ما همکاری خوبی داشتند که این روند باعث شد بالای ۲۰ الی ۳۰ نفر در جریان این پرونده دستگیر و برخی هم با قرار وثیقه‌های سنگین آزاد شدند. حتی تعهد دادند که برخی منابع را بازگردانند. البته تنها یک مورد فردی با بدهی ۵۰۰ میلیاردی بود که به آلمان متواری شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید