رقم عجیب خرید مالی عربستان از آمریکا

    کد خبر :863834
رقم عجیب خرید مالی عربستان از آمریکا

خرید نظامی عربستان سعودی از آمریکا از زمان آغاز تجاوز به یمن ۶۳ میلیارد دلار تخمین زده شده است؛ عددی که ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر توقف حمایت از این جنگ را زیر سوال می‌برد.

داده‌های وزارت دفاع ایالات متحده نشان می‌دهد با وجود اعلام جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور، مبنی بر توقف حمایت آمریکا از جنگ یمن، جریان تسلیحات آمریکایی به عربستان سعودی ادامه دارد.

تحقیقات شان داده که قراردادهایی تسلیحاتی به ارزش حدود ۲۸.۴ میلیارد دلار از مارس ۲۰۱۵ بین این دو کشور منعقد شده است؛ در این میان حدود ۲۰ قرارداد فقط در سال جاری و توسط بایدن بسته شده که ارزش ۱.۲ میلیارد دلاری دارد.

عربستان سعودی در مدت مشابه، حدود ۳۴ میلیارد دلار برای خرید تسلیحات از کشورهای دیگر هزینه کرده و. بر همین اساس، خرید نظامی عربستان از منابع آمریکایی از زمان تجاوز به یمن تاکنون حدود ۶۳ میلیارد دلار برآورد شده است.

شایان ذکر است که چند روز پیش، ۳ نماینده مجلس سنای آمریکا، رند پل و مایک لی جمهوری‌خواه و برنی سندرز دموکرات، اعلام کردند که گروهی از اعضای سنا با اجرای قرارداد تسلیحاتی فی مابین آمریکا و سعودی مخالفت کرده‌اند؛

این قرارداد شامل ۲۸۰ فروند موشک هوا به هوای پیشرفته میان برد AIM-۱۲۰C-۷/C-۸ و ۵۹۶ پرتابگر LAU-۱۲۸ به همراه کانتینرها، تجهیزات، قطعات یدکی، و مهندسی و پشتیبانی فنی می‌‍شود.

به گزارش همشهری آنلاین، این در حالی است که بایدن، در ابتدای سال جاری میلادی و همزمان با آغاز کار خود به عنوان رئیس جمهور، ۴ فوریه، توقف حمایت آمریکا از جنگ یمن و توقف فروش تسلیحات به عربستان سعودی را در راستای اصلاح روابط بین دو کشور، مورد تاکید قرار داده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید