جدیدترین اخبار
24 آذر 1398 ساعت 15:53 اجتماعی کد خبر :660880
برای چاپ کلیک کنید

رفع 10 اشکال اساسی در طرح اولیه زیرگذر کوی نصر

رفع 10 اشکال اساسی در طرح اولیه زیرگذر کوی نصر

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران 10 ایراد اساسی طرح اولیه زیرگذر کوی نصر، در نتیجه اعمال ملاحظات مهندسی ارزش برطرف شده است.

صفا صبوری دیلمی‌معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: اجرای مسیر دسترسی بزرگراه شهید چمران به خیابان گیشا که در طرح اولیه احداث زیرگذر کوی نصر به صورت یک خندق با عرض 7 متر و عمق 6 متر طراحی شده بود، نه تنها کیفیت زندگی در بلوک‌‌‌های ساختمانی شمال این معبر را به شدت کاهش می‌داد بلکه به دلیل امتداد تا ابتدای کوچه دوم خیابان گیشا، تردد عابران پیاده در این نقطه را مختل می‌کرد.

 

صبوری با بیان آنکه در صورت اجرای مسیرهای دسترسی بزرگراه شهید چمران و زیرگذر کوی نصر به خیابان گیشا و همچنین دوربرگردان انتهای این معبر، 5 خط عبوری وارد 2 خط عبوری می‌شد، برهم خوردن تعادل خطوط ترافیکی و احتمال بالای پس زدن ترافیک در مسیر زیرگذر را از دیگر اشکالات اساسی در طرح اولیه دانست.

 

وی یادآور شد: در طرح اصلاح شده ای که مبنای اجرای پروژه قرار گرفته است، علاوه بر اصلاح وضعیت دسترسی بزرگراه شهید چمران به خیابان گیشا، مسیر ورودی زیرگذر به این معبر حذف شده و ضمن طراحی یک دوربرگردان غیرهمسطح روبروی بوستان گفتگو، یک مسیر دسترسی اصولی به خیابان گیشا تعریف شده است؛ عملیات اجرایی این پل دوربرگردان جنوب به جنوب، به زودی متعاقب تجهیز کارگاه آغاز خواهد شد.

 

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام کاهش 60 میلیارد تومانی هزینه اجرای پروژه احداث زیرگذر کوی نصر در نتیجه تمهیدات اعمال شده، اظهارات غیراصولی مبنی بر تلاش مدیریت شهری در جهت تسریع و کاهش احجام عملیات اجرایی پروژه با مقاصد انتخاباتی را رد کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه اصلاحات اعمال شده در طرح احداث زیرگذر کوی نصر با موافقت پلیس راهور تهران بزرگ صورت پذیرفته است، افزود: اجرای پروژه براساس طرح اولیه نه تنها کیفیت زندگی در خیابان گیشا را کاهش می‌داد بلکه به دلیل احتمال قطعی پس زدن ترافیک در مسیر زیرگذر تا بزرگراه‌‌‌های جلال آل احمد و شهید گمنام، بر مشکلات ترافیکی موجود در محل تقاطع می‌افزود.

 

به گزارش فارس، صبوری با بیان آنکه امکان تردد زودتر از موعد بهره برداری در مسیر غرب به شرق زیرگذر کوی نصر، به ویژه در ساعات اوج تردد در حال بررسی است، یادآور شد: شاید در چند روز آینده مسیر فوق برای یک بازه 3 تا 4 ساعته در طول شبانه روز باز شود تا علاوه بر مدیریت بهتر ترافیک، شهروندان تهرانی نیز شاهد بخشی از تلاش‌‌‌های خدمتگزاران خود در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران باشند.

روی خط خبر

  • وزیر امور خارجه ونزوئلا به تهران می‌آید
  • برنامه دوسالانه توسعه استان خوزستان به تصویب رسید
  • مهدی اسماعیل بگی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران شد
  • کاهش بیش از یک میلیارد مترمکعبی آب سدهای کشور در مهرماه
  • نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان منصوب شد
  • خودرو به صورت محدود وارد کشور می‌شود
  • سقف کارت اعتباری مرابحه به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • شخصیتتان را از روی طول انگشتانتان بشناسید/فیلم
  • وضعیت سبد سهام عدالت در ۲۵ مهر ماه
  • واکنش سازمان برنامه به پیش‌بینی دلار ۲۸۴ هزار تومانی
  • حملات سایبری به بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی
  • درخواست ریاض از تهران برای میانجی‌گری با انصارالله یمن
  • امکان گشایش ال‌سی بین ایران و روسیه فراهم شد
  • هرج‌ومرج اطلاعاتی در سامانه املاک
  • ادعای جدید وکلای آرمان درباره زنده بودن غزاله
  • جشنواره تئاتر فجر برای پوستر فراخوان داد
  • ایرانی‌ها قربانی تحریم‌های رمزارزی آمریکا
  • ادعای جدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • کارگردان سینمای دفاع مقدس درگذشت
  • خیز امارات و ترکیه‌ برای تقویت همکاری‌های اقتصادی
  • مقام ارشد اتحادیه اروپا: فکر می‌کنم مذاکرات با ایران به بن‌بست رسیده‌ است
  • هجوم دزدان دریایی به نفتکش ایرانی
  • جریمه افرادی که هنگام رانندگی لایو می‌گذارند چقدر است؟
  • بعد از خوردن غذای سنگین این ۴ مورد را حتما رعایت کنید
  • رئیسی: رسانه ملی پل ارتباط بین مسئولان و مردم باشد
  • رئیس پلیس کشور: بازداشت خانم جوان توسط پلیس امنیت ربطی به حجاب نداشت
  • نکات مهم درباره تغییر اسم در شناسنامه
  • ویروس نیپا همه گیری دیگری که بشر را تهدید می‌کند
  • واکنش انگلیس به ادامه بازداشت نازنین زاغری
  • علائم مشترک سل و کرونا چیست؟
  • 11 مهر