رفتار دوگانه صدا و سیما با روسای قوای مجریه و قضائیه/ آنتن برای رئیس جمهور محدود شد ولی برای رئیس قوه قضائیه نه

    کد خبر :806511

هر چه به زمان انتخابات ریاست جمهوری نزدیک تر می شویم، محدودیت ها در صدا و سیما برای پخش برخی سخنرانی ها و برنامه ها افزایش می یابد؛ محدودیت هایی که از قرار معلوم به دلیل پرهیز از شائبه های تبلیغاتی بودن در دستور کار قرار می گیرد اما به واسطه دوگانه بودن با نقدهایی رو به رو شده است!

«بازتاب»؛ آرش خداپرست- چند روز پیش بود که کمیته انتخابات صدا و سیما در نامه ای که به دفتر رئیس جمهور ارسال شد، از اعمال محدودیت در پخش برخی سخنرانی های رئیس جمهور خبر داد؛ خبری که بازتاب های گسترده ای داشت اما به هر صورت مبنای عمل قرار گرفت و در حال اجراست.

به موجب این خبر ستاد انتخابات سازمان صداوسیما با ایجاد محدودیت برای پخش زنده رییس جمهوری به دفتر وی اعلام کرده به علت حساسیت فضای انتخابات تنها اجازه پخش زنده سخنان او در سه جلسه هیات دولت ،ستاد کرونا و پنجشنبه های افتتاح را خواهد داد.

علیرضا معزی معاون اطلاع رسانی و ارتباطات دفتر رییس جمهور در در توییتی دراین باره نوشت: روحانی در روز کارگر و روز معلم، به گفت وگو با نمایندگان این دو قشر معزز می‌نشست اما سخنان امسال او در دیدار با معلمان و کارگران با تصمیم ستاد انتخابات صداوسیما و ایجاد محدودیت پخش زنده‌ی رییس‌جمهور به سه جلسه‌ در هفته (ستاد کرونا، هیأت دولت و پنجشنبه‌های‌ افتتاح)، روی آنتن نرفت.

این اقدام صدا و سیما و به صورت مشخص کمیته انتخابات این نهاد در محدودسازی سخنرانی های رئیس جمهور در حالی در پیش گرفته شده است که می دانیم بر اساس قانون انتخابات دیگر آقای روحانی به واسطه ریاست دو دوره متوالی دیگر قادر به نامزد شدن در انتخابات سیزدهم نخواهد بود.

این موضوع البته همه نقدی که به رویه در پیش گرفته شده مطرح می شود نیست. از آنسو نیز برخی کاربران در شبکه های اجتماعی به صورت مشخص به پخش برنامه های حجه الاسلام و المسلمین رئیسی- رئیس قوه قضائیه در رسانه ملی اشاره می کنند و از مدیران سیمای ملی به ویژه مسئولان کمیته انتخابات می پرسند، چگونه رئیس جمهور باید در تلویزیون محدود شود ولی این محدودیت ها شامل رئیس قوه قضائیه نمی شود؟!

این موضوع از آن جهت مهم و مورد تأکید است که بدانیم احتمال کاندیداتوری ابراهیم رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری همچنان در بسیاری از محافل مطرح می شود ولی همانطور که اشاره شد دیگر حسن روحانی در انتخابات پیش رو قادر به نامزد شدن نیست.

در همین رابطه روز گذشته آرین افخمی- خبرنگار خبرگزاری ایسنا در توئیتر نوشت: صداوسیما با تصمیم کمیته انتخاباتش، برای پخش سخنان رئیس‌جمهور که قرار نیست کاندیدای انتخابات_۱۴۰۰ باشه محدودیت پخش داره ولی گویا برای رئیس قوه قضاییه که ممکنه یکی از کاندیداهای احتمالی باشه همچین محدودیتی نداره!


البته در پاسخ به این توئیت برخی کاربران توئیتر در مقام دفاع برآمده اند و مستند به ریاست آقای رئیسی بر قوه قضائیه از پخش صدا و تصویر او دفاع می کنند.

به طور مثال در این باره و در مقام پاسخ به توئیت بالا کاربری نوشت: قانون صدا و سیما اینجوریه که تا اعلام رسمی کاندیداتوری نکنن مشکل نداره تو برنامه ها بیان آقای رییسی هم رییس قوه قضاییه ست به خاطر اینکه احتمال کاندیداتوری هست نباید پخش بشه تا دو ماه؟!!!

به هر صورت آنچنان که مطرح شد اکنون صدا و سیما خود را برای حضور موثر در انتخابات سیزدهم آماده می کند و با توجه به شیوع کرونا در کشور نقش این سازمان در انتخابات پیش رو پر رنگ تر نیز خواهد بود.

با این تفاسیر شایسته نیست صدا و سیما حتی به صورت سهوی دچار چنین رویه های افراط و تفریطی شده و ظن جانبداری اش را از نامزدی خاص در ذهن ها تقویت کند.

انتظاری که امید می رود در روزهای باقیمانده تا انتخابات ملاک عمل باشد و در نهایت به برگزاری انتخاباتی پرشور با نتیجه ای مطلوب برای صلاح کشور عزیزمان ایران منجر شود.

2
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. بهروز سلگی گفت:

    پس لابد اینیکه هرروز بطور مستقیم ارتلویزیون نشون میده ریشش رورنگ میکنه توی جلسه ستاد کرونا وهیئت دولت صحبت میکنه ننه فرانکیه

  2. علی داوری گفت:

    بهر حال مردم نشان دادن که چطور در انتخابات ریاست جمهوری نقشه اون گروه خاص را نقش بر آب کنن.

دیدگاهتان را بنویسید