رشد 12 هزار واحدی شاخص بورس تهران

    کد خبر :897647
شاخص بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران امروز یکشنبه هم همچون روز گذشته حال و هوای بهاری داشت و شاخص کل در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که با افزایش 12 هزار و 729 واحد به رقم یک میلیون و 403 هزار و 589 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 3036 واحد به رقم 353 هزار و 581 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 588 هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز بیش از 8.9 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 446 هزار نوبت معامله و به ارزش 4265 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در معیار وزنی ـ ارزشی 92 صدم درصد رشد کردند.

این دو شاخص با معیار هموزن با 87 صدم درصد افزایش همراه شدند، شاخص آزاد شناور 94 صدم درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 1.1 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 6 دهم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، پالایش نفت تهران، سرمایه‌گذاری غدیر، ملی مس، صنعتی گل گهر و همراه اول بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 205 واحد رشد به رقم 18 هزار و 759 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 45 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش شرکت‌های بازارپایه فرابورس هم به 323 هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز در فرابورس ایران بیش از 1.5 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 191 هزار فقره معامله و به ارزش 1165 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، نفت ایرانول، جهان فولاد سیرجان و فولاد ارفع بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

به گزارش فارس، سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و برای تشویق مردم به ماندگاری در بازار سرمایه باید حقوق سهامداران خرد به طور کامل رعایت شود. از جمله این حقوق واریز سودهای خرد و پراکنده سهامداران حقیقی به روش غیرمستقیم و به صورت متمرکز است، در حالی که هنوز برخی از شرکت‌ها به روش کهنه و قدیمی سهامداران خرد را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای دریافت سود ناچیز به بانک‌ها فرا می‌خوانند.

این در حالی است که در بودجه 1401 نمایندگان تصویب کردند شرکت‌های بورسی و فرابورسی ملزم هستند سود سهامداران حقیقی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام واریز کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید