رشد ۲۷درصدی سهام یک شرکت ژاپنی در بوک بیلدینگ

    کد خبر :162967

بزرگترین عرضه اولیه ژاپن در سال 2017، توانست رشد 27 درصدی را رقم بزند.

به گزارش سنا، عرضه اولیه سهام شرکت خدمات حمل و نقل اس جی هلدینگ، دومین شرکت بزرگ خدمات حمل و نقل در ژاپن، که به روش بوک بیلدینگ انجام شده توانست قبل از انجام معاملات در بورس توکیو، به رشد تقریبی 30 درصدی برسد.

تعداد 78 میلیون و 775 هزار و 400 سهم از سهام این شرکت به عنوان دومین شرکت بزرگ خدمات حمل و نقل در کشور ژاپن، به روش بوک بیلدینگ عرضه شده است که با رشد 27 درصدی به دو هزار و 50 ین رسیده است.

این شرکت اعلام داشته که پروسه بوک بیلدینگ را در تاریخ 24 نوامبر با اعلام قیمت اولیه آغاز کرده است و قیمت نهایی را در تاریخ 4 دسامبر تعیین می کند که در نهایت در تاریخ 13 دسامبر معاملات سهام این شرکت در بورس توکیو شروع شود

اما هم اکنون با داد و ستدها و هیجانات خریدی که این سهم با آن رو به رو شد، کارشناسان معتقدند که قیمت سهام این شرکت قبل از شروع داد و ستد در بورس توکیو با افزایش 27 درصدی همراه خواهد شد و این مسئله شاخص تاپیکس را با رشد چشمگیری رو به رو خواهد کرد.

بزرگترین رقیب این شرکت که هلدینگ یاماتو است که بیشترین درآمد خود را از حمل و نقل های داخلی کشور دارد در سال جاری با افت 3.6 درصدی قیمت سهام همراه شد. در سوی دیگر، شرکت پست نیهون که 20 درصد از درآمد خود را مدیون حمل و نقل های بین المللی است با رشد 12 درصدی قیمت سهام رو به رو شد و توانست شاخص تاپیکس را با افزایش 18 درصدی همراه کند

شرکت هلدینگ اس جی، که شبکه های حمل و نقل لجستیک فراوانی را خارج از مرزهای ژاپن دارد و توانسته در داخل این کشور نیز وجه مناسبی را در خدمات دهی داشته باشد می تواند رشد بسیار مناسب قیمت سهام خود را در شروع معاملات در بورس توکیو به ثبت برساند.

نائوکی فوجی وارا، مدیر صندوق مدیریت دارایی شینگین در این خصوص اظهار داشت: شرکت هلدینگ اس جی سهام بسیار جذابی برای سرمایه گذاران است. خدمات بین المللی و داخلی که این شرکت ارائه می دهد هم در بازار تجارت و هم در میان عامه مردم محبوب است.

کارشناسان پیش بینی می کنند قیمت سهام این شرکت تا وقتی که خدمات دهی با کیفیتی داشته باشد و مسیر توسعه را به همین منوال طی کند، تا سقف یک هزار و 900 ین افزایش، پیش برود.

فوجی وارا در این خصوص ادامه داد: اگر شرکت هلدینگ اس جی در سطح خدمات دهی بین المللی بتواند رقیب اصلی خود، شرکت یاماتو، را پشت سر بگذارد و خدمات دهی داخلی آن نیز مثل سابق با کیفیت باشد می تواند تا سال 2018 با رشد دو هزار ینی قیمت هر سهم خود همراه شود.

ماکوتا کیکوچی، مدیر شرکت مدیریت دارایی میوجو در خصوص عرضه این سهم ابراز داشت: سهام شرکت هلدینگ اس جی با رشد 30 درصدی از ابتدای معاملات به روش بوک بیلدینگ در یک ماه گذشته تا به حال همراه بوده است و هم اکنون به قیمت دو هزار و 50 ین رسیده. به نظر می رسد این سهم پس از پذیرش در بورس توکیو بتواند با رشد یک هزار و 800 ینی طی 6 ماه همراه شود.

بر اساس قیمت اعلامی این سهم توسط کارشناسان به نظر می رسد عرضه اولیه سهام این شرکت هلدینگ بتواند در حدود 127.6 میلیارد دلار تأمین مالی کند که در نتیجه به بزرگترین عرضه اولیه در ژاپن در سال 2017 تبدیل می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید