رشد پتروشیمی فارابی در تمام شاخص های عملکردی 6 ماهه 1400

    کد خبر :852462
رشد پتروشیمی فارابی در تمام شاخص های عملکردی 6 ماهه 1400

مدیر عامل پتروشیمی فارابی از افزایش 153 درصدی درآمد حاصل از فروش محصولات در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

محمود فخرایی گفت: با توجه به فروش شرکت در شش ماهه نخست امسال که معادل ۳۱۷۷ میلیارد ریال بوده که با رشدی مناسبی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است. وی ابراز امیدواری کرد که میزان فروش شرکت تا پایان سال با ثبت یک رکورد جدید به بیش از ۷ هزار میلیارد ریال برسد.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی فارابی، فخرایی با اشاره به میزان تولید شش ماه اول سال گذشته به میزان ۱۱۲۲۱ تن که در نوع خود پس از سالها توقف و رکود بی‌نظیر بود افزود: میزان تولید تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ معادل ۱۵۶۳۸ تن است که حاکی از رشد ۴۰درصدی در میزان تولید شرکت است.

وی با اشاره به سایر درآمدهای شرکت نیز گفت: یکی از فعالیتهای جانبی شرکت، مخزن داری است که در سال ۱۳۹۹ پس از چند سال عدم بهره برداری، مجدد احیا شد. که براساس گزارش امور مالی شرکت حکایت از افزایش۱۶۴ درصدی این درآمد نسبت به سال پیش دارد .

فخرایی با اشاره به عرضه محصولات این شرکت در بورس کالا گفت : امسال برای اولین بار پتروشیمی فارابی موفق شد که در راستای عمل به شعار شفافیت در عملکرد، اقدام به فروش محصولات خود در بورس کالا نماید و برهمین اساس عرضه انیدرید فتالیک و دی اکتیل فتالات را در بورس آغاز نمود که بااستقبال خوبی ازطرف خریداران مواجه گردید.

او در پایان افزود: مجموعه پتروشیمی فارابی با اتکا به لطف الهی و کوشش مستمر پرسنل تمام تلاش خود را برای حفظ و تداوم تولید و تثبیت فروش انجام خواهد داد و با توجه به  روند رو به رشدی که شاهد آن هستیم، نوید روزهای خوبی را برای کلیه سهامداران و ذینفعان شرکت می دهیم.

پتروشیمی فارابی از شرکتهای زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی( شستا) است که دو غول پتروشیمی یعنی فن آوران و امیرکبیر مالک قریب به ۸۰ درصد سهام آن هستند .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید