رشد سود آوری «اوان» با پوست اندازی در ترکیب سهامداران

    کد خبر :737634

مبین وان کیش مدتی است که آرام و بی صدا در حال پوست اندازی است در گام اول ترکیب سهامداری این شرکت با تغییراتی روبرو شد و شاهد ورود شرکت آسیا تک (ارائه دهنده خدمات ADSL با بیش از  1میلیون مخاطب) در حدود 28 درصد از سهام «اوان» هستیم.

همچنین خدمات پایه اپراتوری که پیش بینی می شد ارائه آنها از سوی شرکت های خدمات دهنده با محدودیت هایی روبرو شود مبین وان را بر آن داشت تا تمهیدات لازم را پیاده سازی کند و در حوزه های جدید از جمله فین تک  به طور جدی ورود کرد و سرمایه گذاری های قابل توجهی در این بخش عملیاتی کرده است.

رشد درآمدی و سود آوری از رخ دادهایی است که در اثر تغییرات ایجاد شده و تنوع دهی به مدل کسب و کار «اوان» در این مجموعه شکل گرفته است.

حسین علی محمدی نایب رییس هیات مدیره ، و نماینده آسیا تک در مبین وان کیش درباره علل ورود آسیا تک به مبین وان و خطوط کسب و کار «اوان» این طور توضیح داد:  طبیعتا مبین وان و آسیا تک با استفاده از پتانسیل هایی که در هر دو مجموعه موجود است می توانند اقدامات توسعه ای خوبی را پیش برده و اهداف کلان خود در حوزه دیجیتال را با امکاناتی که در اختیار دارند پیش ببرند. این اتفاق قطعا در عملکرد هر دو شرکت موثر خواهد بود و چشم انداز روشنی را برای کسب و کار هر دو مجموعه ایجاد می کند.

معاون کسب و کار مبین وان در ادامه در خصوص برنامه های «اوان» در حوزه کسب و کار در سال مالی جاری توضیح داد و گفت: کسب و کار پایه مبین وان تجمیع کنندگی محتوا بر بستر اپراتور ها بود و این شرکت در سال های اخیر از تک محصولی خارج شده بود و شاهد توسعه مبین وان بودیم.

وی در ادامه افزود:  ما با رویکرد توسعه ای در حوزه فین تک ورود کردیم و در گام نخست فروش شارژ و بسته های اینترنتی اپراتور های همراه را از اسفند ماه سال گذشته استارت زدیم.

در این حوزه تلاش کردیم تا مدل فروشی را پیاده سازی کنیم تا علاوه بر دربر گرفتن مشتریان بزرگ مانند بانک ها مشتریانی را در سبد مشتریان خود داشته باشیم که بتوانیم هم در تعداد بالا امکان فروش داشته باشیم و هم عامل های فروشی را داشته باشیم که حجم قابل توجهی از مشتریان را در اختیار دارند  تا تمام جوانب و نوسانات بازار را پوشش دهیم.  افزایش تعداد عامل های فروش از استراتژی های ما برای افزایش حجم فروش و تداوم فروش است.

علی محمدی در ادامه گفت: از دیگر خطوط کسب و کاری مبین وان ورود به حوزه پیامک انبوه است که این اقدام با کمک آسیا تک با تلفیقی از ساختار فنی دو مجموعه به سبد کسب و کار «اوان» اضافه شد.

معاون کسب و کار «اوان» گفت: از دیگر اقدامات در «اوان» احیای سامانه IVR است این سرویس مبتنی بر صوت است و خدمتی نو در کشور است که می تواند درامد بسیار خوبی برای ما ایجاد کند.

مبین وان در ابتدا با شماره 8ستاره بر بستر تلفن های ثابت در این حوزه ورود کرد و اکنون این شماره با توجه به ماهیتی که دارد و برنامه هایی که برای توسعه این سامانه داریم می تواند درآمد های بسیار خوبی برای ما ایجاد کند.

 

علی محمدی درباره خدمات ویدیویی هم گفت: VODاز دیگر بستر هایی است که در شرایط فعلی با اقبال قابل توجهی روبرو است. با توجه به شرایط موجود بازار بسیار خوبی در حوزه ویدیو ایجاد شده است مبین وان با بستر های ایجاد شده موجود و تجربه ای که در این حوزه وجود دارد سرمایه گذاری های جدید را در این حوزه عملیاتی کردیم و انتظار داریم شاهد اقبال خوبی با توجه به حجم مخاطبان هر دو مجموعه باشیم.

وی گفت: از دیگر خطوط کسب و کاری ما که در حال باز راه اندازی  است سامانه Air Media است که می تواند بستر لازم برای سرگرم کردن مسافران هواپیما را ایجاد کند مبین وان مجوز های لازم را در این حوزه دارد و استراتژی های بسیار خوبی در این حوزه در حال طرح ریزی است که نتایج خوبی برای ما خواهد داشت.

 

علی محمدی در پایان گفت: آسیا تک و مبین وان با توجه به بسترها و زیر ساخت هایی که در اختیار دارند در کنار دانش فنی و توانمندی های  موجود با دارا بودن مخاطبان قابل توجه برنامه های بسیار خوبی در حوزه دیجیتال را دنبال می کنند، سرمایه گذاری آسیا تک در مبین وان قطعا با در نظر گرفتن چشم انداز روشن این مجموعه صورت گرفته است و اعتقاد داریم که سهام «اوان» با توجه پتانسیل هایی که دارد سرمایه گذاری ارزنده ایست و مبین ایران نیز به عنوان سهامدار عمده نقش بسیار خوبی در ایجاد هم افزایی و پیشبرد اهداف کلان  مبین وان در مجموعه دارد.

وی گفت: آسیا تک با همکاری مبین ایران حمایت های لازم را از مبین وان انجام می دهد تا در مسیر منطقی و رو به رشد درست خود حرکت کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید